Τρίτη 29 Απριλίου 2014

Βοήθεια στο Σπίτι - Ελεγκτικό Συνέδριο

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  29/4/2014

Εγκρίθηκε από την Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου η προγραμματική σύμβαση για το ΒΣΣ.
Στη συνέχεια αφού στοιχειοθετηθεί θα σταλεί επίσημα και στο υπουργείο Εργασίας. Η προγραμματική όπως είναι γνωστό αφορά τη συνέχεια του ΒΣΣ  μέχρι το Σεπτέμβριο του 2014 καθώς και το ποσό χρηματοδότησης το οποίο από την τελευταία συνάντηση που είχαμε με τους αρμόδιους του υπουργείου εργασίας θα δοθεί προκαταβολικά το 70% δεδομένου ότι ούτως ή άλλως υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση.
Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι θα καταβληθούν άμεσα τα χρήματα γιατί δυστυχώς όπως γνωρίζουμε από προηγούμενες φορές η γραφειοκρατία είναι τεράστια. Ωστόσο από το υπουργείο δεσμεύονται να πράξουν το συντομότερων δυνατόν όταν πάρουν την προγραμματική στα χέρια τους!!!
Αναμένουμε......... 

Δευτέρα 28 Απριλίου 2014

ergatiki protomagia

Ένα Νέο Μοντέλο Κοινωνικής Και Αλληλέγγυας Λειτουργίας Στο Δήμο Ν.Φιλαδέλφειας-Ν.Χαλκηδόνας





Κανείς Μόνος Του Στην Κρίση
Ένα Νέο Μοντέλο Κοινωνικής Και Αλληλέγγυας Λειτουργίας 
Στο Δήμο Ν.Φιλαδέλφειας-Ν.Χαλκηδόνας
Σε μία περίοδο γενικευμένης διάλυσης της τοπικής αυτοδιοίκησης και του κοινωνικού κράτους, οι υπάρχουσες δομές κοινωνικού έργου στην πόλη μας είναι ελλιπείς, δυσλειτουργικές, παθητικοί αποδέκτες των αιτημάτων της κοινωνίας.
Δεν είναι απλά και μόνο η υποστελέχωση του Δήμου και η ανεπάρκεια πόρων που συνεπάγεται η εφαρμογή του μνημονιακού Καλλικράτη. Σίγουρα, οι ελλείψεις σε κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό (όπως, μεταξύ πολλών άλλων, κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές και φυσιοθεραπευτές) δημιουργούν ένα τεράστιο χάσμα μεταξύ των πραγματικών αναγκών των δημοτών και των δυνατοτήτων της Δημοτικής Αρχής. Είναι όμως και η αποδεδειγμένη απουσία πολιτικής βούλησης να στηριχθεί η κοινωνική πολιτική σε Φιλαδέλφεια και Χαλκηδόνα που μας έχει φέρει σε αυτό το σημείο.
Δεν είναι, δηλαδή, με κανένα τρόπο αποδεκτό να μην υπάρχει η στοιχειώδης έρευνα και καταγραφή των προβλημάτων και των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων του Δήμου. Δε μπορεί κανείς να αντιμετωπίσει το πρόβλημα χωρίς να γνωρίζει τα ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά του.
Δεν είναι αποδεκτό να μην υπάρχει χώρος για κοινωνικό ιατρείο ή κατάλληλος χώρος για φυσιοθεραπείες ηλικιωμένων, τη στιγμή που ιδιόκτητοι χώροι του Δήμου μοιράζονται απλόχερα σε συλλόγους που θα μπορούσαν να συστεγαστούν συνεχίζοντας να λειτουργούν απρόσκοπτα.
Δεν είναι, τέλος, με κανένα τρόπο αποδεκτό να υπάρχει σειρά καλοπληρωμένων συμβούλων αλλά έλλειψη έμπειρων επαγγελματιών με ευθύνη το συντονισμό του συνολικού έργου κοινωνικής πολιτικής στο Δήμο.
Για εμάς, η έλλειψη ορθής διαχείρισης των κοινωνικών υπηρεσιών είναι λογική συνέπεια της απαξίωσης του κοινωνικού ρόλου του Δήμου και δεν είναι σύμπτωση ότι εκφράζεται από τους υποστηρικτές του Καλλικράτη, των Μνημονίων και των κάθε λογής Παρατηρητηρίων. Όποιος νοιάζεται για την καθημερινή αντιμετώπιση των εκρηκτικών κοινωνικών προβλημάτων δε μπορεί να συναινεί με τις ακροδεξιές και νεοφιλελεύθερες πολιτικές της Τρόϊκας.
Για ποιά κοινωνική πολιτική μιλάμε
Σε αυτή την εικόνα εγκατάλειψης, η Δύναμη Πολιτών φιλοδοξεί να καθιερώσει ένα εναλλακτικό μοντέλο Δήμου, ο οποίος θα αναδείξει τον καθοριστικό ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης στην εφαρμογή κοινωνικών πολιτικών.
Αυτός είναι ο λόγος που θέλουμε να ανακτήσουμε την αίσθηση της κοινωνίας αξιοποιώντας τις δυνατότητες της πόλης, διευκολύνοντας πρακτικές αλληλεγγύης, αναγνωρίζοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο των πολιτών, ενθαρρύνοντας την συμμετοχή και την συνδιαμόρφωση των υπηρεσιών. Στόχος μας να μετατραπεί ο Δήμος σε εργαλείο για το ξεπέρασμα της κρίσης με σαφή προσανατολισμό σε μέτρα και δράσεις που ενισχύουν την κοινωνική συνοχή και την εργασία και καταπολεμούν τη φτώχεια, τη ξενοφοβία και το ρατσισμό.
Η Δύναμη Πολιτών δεσμεύεται να αγωνιστεί για ένα τοπικό και ταυτόχρονα πανελλαδικό σχέδιο ανατροπής, έχοντας επεξεργαστεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αναδιοργάνωσης των κοινωνικών υπηρεσιών, δημοκρατικής λειτουργίας και κοινωνικής συμμετοχής.
Η κοινωνική πολιτική δεν είναι ζήτημα φιλανθρωπίας, αντίθετα, είναι ζήτημα χειραφέτησης των πιο αδύναμων στρωμάτων της κοινωνίας. Η κοινωνική πολιτική δεν είναι ούτε απλά μια «αμυντική πολιτική», ούτε μόνο μια πολιτική «προάσπισης» απέναντι στην φτωχοποίηση, την κοινωνική περιθωριοποίηση.
Στη Δύναμη Πολιτών καταλαβαίνουμε την κοινωνική πολιτική ως ζήτημα δημοκρατίας που συνδέει την προστασία με την χειραφέτηση, με την αξιοπρέπεια και την ένταξη στη ζωή του Δήμου. Δεν αρκούν τα φιλοδωρήματα στους φτωχούς για να παραμένουν φτωχοί, αντίθετα η δημοτική αρχή οφείλει να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να μπορούν όλοι οι δημότες και οι δημότισσες να έχουν πραγματική δυνατότητα συμμετοχής στην οικονομική ζωή, τις κοινωνικές δραστηριότητες την πολιτική ενεργοποίηση. Οι άνθρωποι της Δύναμης Πολιτών πιστεύουμε στην πράξη ότι η βοήθεια στους συνδημότες και τις συνδημότισσες είναι ζήτημα κινηματικό που απαιτεί τη διεκδικητική συμμετοχή της πόλης από «τα κάτω».
Είναι αυτονόητο ότι επειδή χρειάζεται συνεργασία με όλα τα επίπεδα διοίκησης, η κοινωνική πολιτική στη Δύναμη Πολιτών αντιμετωπίζεται ως ζήτημα που συνδέει την κεντρική πολιτική σκηνή με την τοπική αυτοδιοίκηση με την έννοια της συνολικής αλλαγής σε θεσμικό, χρηματοδοτικό και πολιτικό επίπεδο των δυνατοτήτων που δίνονται στη τοπική αυτοδιοίκηση, την Περιφέρεια και την ΚΕΔΕ για να δώσει λύσεις σε εκρηκτικά κοινωνικά ζητήματα. Για το συμφέρον της πόλης μας θα συνεργαστούμε για να αποκομίσουμε όλα τα δυνατά ωφέλη στήριξης και χρηματοδότησης με την Περιφέρεια και την Κεντρική Διοίκηση αλλά δεσμευόμαστε να παλέψουμε για την αξιοπρέπεια των πολιτών ενάντια σε κάθε πολιτική που ωθεί τους Δήμους στην διαχείριση της μιζέριας.
Πως θα οργανωθεί ένα αποτελεσματικό δίκτυο κοινωνικών υπηρεσιών
Για το σκοπό αυτό, προβάλλουμε ένα εναλλακτικό μοντέλο Δήμου, ένα νέο μοντέλο κοινωνικής και αλληλέγγυας λειτουργίας στη Φιλαδέλφεια και τη Χαλκηδόνα. Για την υλοποίηση αυτού του εναλλακτικού μοντέλου, θα εντάξουμε όλες οι επιμέρους Δομές και Παρεμβάσεις σε ένα συγκροτημένο Τοπικό Επιχειρησιακό Σχέδιο Κοινωνικών Δράσεων που θα αποτελεί οδικό χάρτη για την κοινωνική πολιτική της Δημοτικής Αρχής.
Η ανάγκη συνολικής και όχι αποσπασματικής αντιμετώπισης αλλά και διαφάνειας και λογοδοσίας μας στρέφει στην εκπόνηση ενός Σχεδίου Κοινωνικών Δράσεων, το οποίο:
1. θα καταγράφει αξιόπιστα τις ανάγκες κοινωνικής πολιτικής στις γειτονιές σε συνεχή επαφή με τους κατοίκους και δεν θα κρύβει τα προβλήματα κάτω από το χαλί.
2. θα περιγράφει αναλυτικά της προϋποθέσεις εφαρμογής και τα επιχειρησιακά εργαλεία για να μπορεί να αξιολογείται και να βελτιώνεται διαρκώς η υλοποίησή του
3. θα μπορεί να αξιοποιεί όλες τις ανεκμετάλλευτες πηγές χρηματοδότησης.
Βασικός στόχος είναι η διαμόρφωση ενός συστήματος δομών κοινωνικού έργου που θα είναι λειτουργικό, ευέλικτο αλλά και άμεσης αντίδρασης στις κοινωνικές ανάγκες που από τη φύση τους μπορούν προκύψουν ανά πάσα στιγμή.
Κεντρική μας έγνοια είναι να οικοδομηθούν δομές οι οποίες να πληρούν όλες τις επιστημονικές και νομικές προδιαγραφές αλλά ταυτόχρονα να έχουν σταθερή και συνεχή λειτουργία. Είναι τραγική η πρακτική της δημιουργίας ολιγόμηνων δομών που υπόσχονται πολλά και τελικά αφήνουν τους δημότες «ξεκρέμαστους».
Για λόγους αποτελεσματικότητας αλλά και για οικονομική διαχείριση, κρίνουμε ότι η έμφαση πρέπει να δοθεί σε παρεμβάσεις πρόληψης χωρίς να παραγνωρίζουμε την αξία των δράσεων αποκατάστασης.
Για να γίνουν όλα αυτά, πρέπει πρώτα απ’όλα οι αρμοδιότητες των κοινωνικών υπηρεσιών να αναβαθμιστούν θεσμικά, να δημιουργηθεί δηλαδή, Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής εντός του Δήμου και όχι απλό Γραφείο. Η θεσμική αναβάθμιση δεν είναι συμβολική. Θα έχει άμεσο θετικό αποτέλεσμα και στις ανάγκες συντονισμού μεταξύ των παρεμβάσεων. Από τη στιγμή που θα είναι υπεύθυνοι έμπειροι επιστήμονες και επαγγελματίες ως συντονιστές, θα έχουμε τη δυνατότητα να πετύχουμε αποδοτικότερα συνδυαστικά αποτελέσματα μεταξύ υπηρεσιών. Θεωρούμε ότι αυτό είναι αυτονόητο γιατί είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι πχ. μία φτωχή οικογένεια -πέρα από την όποια οικονομική βοήθεια- κατά κανόνα χρειάζεται πολύπλευρη στήριξη για την υγεία, τη ψυχολογική στήριξη, την επαγγελματική συμβουλευτική.
ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
Δημιουργία ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΚΕΠ, ως κόμβου συντονισμού όλων των κοινωνικών υπηρεσιών με στόχο:
- τη Διακίνηση «πληροφορίας» και «χαρτιών» αντί ανθρώπων με ξόδεμα ζωής και ωρών, σε ουρές και απρόσωπες υπηρεσίες. Θα αποτελέσει τον κόμβο για το σύνολο της κοινωνικής πολιτικής του Δήμου.
- τη Νομική πληροφόρηση και συμβουλευτική για πρόσβαση σε δικαιώματα και προστασία βασικών έννομων αγαθών.
Βασικός στόχος του Κοινωνικού ΚΕΠ είναι να βοηθήσει κατά προτεραιότητα:
-Ομάδες που απειλούνται από κοινωνικό αποκλεισμό (άνεργοι, άστεγοι, χρόνια πάσχοντες, συνταξιούχους, μονογονεϊκές, πολύτεκνες οικογένειες, άπορους, μη αυτοεξυπηρετούμενους πολίτες)
-Τα νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν καθημερινά απειλές των εισπρακτικών εταιριών, καταχρηστικές τακτικές τραπεζών και την προοπτική κατασχέσεων, πλειστηριασμών, διακοπή παροχής ρεύματος.
-Άτομα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, ώστε να προσανατολιστούν στις κατάλληλες υπηρεσίες Κοινωνικής βοήθειας και υγείας τόσο της πολιτείας όσο και του Δήμου.
Παρεχόμενες Υπηρεσίες:
- Ενημέρωση και βοήθεια, για να συμπληρωθούν οποιαδήποτε αναγκαία δικαιολογητικά ώστε ο συμπολίτης να απολάβει των όποιων υπηρεσιών από τον Δήμο ή την πολιτεία αλλά και να ασκήσει τα όποια δικαιώματά του (Σύνταξη, επιδόματα, παροχές υγείας, μισθοδοτικά, προσανατολισμός σε άλλες δημοτικές υπηρεσίες για στήριξη)
- Παροχή πληροφοριών και συμβουλευτικής σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, για πλειστηριασμούς, για κατασχέσεις, για ενδεδειγμένες ενέργειες προστασίας τους
- Δημιουργία, Συντονισμός δικτύων κοινωνικής Αλληλεγγύης
- Οργάνωση εκδηλώσεων, δράσεων που αφορούν στην ενημέρωση των πολιτών στα εργασιακά, κοινωνικά, ανθρώπινα δικαιώματα,
- Δημιουργία και σύσταση του «Κοινωνικού χάρτη» της πόλης, με αξιόπιστα στοιχεία όπως αυτά θα παρέχονται από την εξυπηρέτηση των πολιτών
Υπηρεσία Παραγωγικής Ανασυγκρότησης «Ένεργος»
Είναι σαφές ότι η καταπολέμηση της ανεργίας είναι το σημαντικότερο ζήτημα όλης της χώρας και δε μπορεί να λυθεί από ένα Δήμο. Όμως σε μία πόλη με πραγματική ανεργία στο 30% του πληθυσμού σε παραγωγική ηλικία δε γίνεται να αρκεστεί σε ένα Γραφείο Διαμεσολάβησης μακριά από τους πολίτες το οποίο υποδέχεται ελάχιστους άνεργους το χρόνο.
Με την πρόταση αυτή, η οποία θα ήταν άλλωστε απαραίτητη και με ελάχιστη ανεργία, η σύμπραξη ενός Τοπικού Συμβουλίου Ανέργων με το Τοπικό ΕΒΕΕ υπό την εποπτεία του Δήμου είναι ικανή να διασφαλίσει ότι υπάρχει μία υπηρεσία που δεν αφήνει την τοπική αγορά εργασίας στην τύχη της και παρέχει εγγυήσεις διαφάνειας για το ρόλο του Δήμου.
Με τον Ένεργο θέλουμε να πετύχουμε:
- διατήρηση, ανάπτυξη και προάσπιση των ήδη υπαρχουσών θέσεων εργασίας
- ένταξη των νεοεισερχόμενων στην αγορά εργασίας με τους καλύτερους κατά το δυνατόν όρους
- διασφάλιση αξιοπρεπών όρων εργασίας και τήρηση εργασιακών δικαιωμάτων
- επαγγελματικό προσανατολισμό
Η υπηρεσία «Ένεργος» απευθύνεται σχεδόν σε όλους: στον οικονομικά ενεργό πληθυσμό, στον άνεργο πληθυσμό, στους μελλοντικούς εργαζόμενους, στους επαγγελματίες, εργαζόμενους στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Η βασική υπηρεσία του «Ενεργου» θα είναι:
α. Η ατομική αλλά και συλλογική (σε συνεργασία με τον τοπικό σύλλογο ΕΒΕΕ) ενημέρωση για όλες τις προαναφερόμενες παραμέτρους και η βοήθεια σε κάθε επαγγελματία, ώστε να διαμορφώσει με ορθό τρόπο τον αναγκαίο φάκελο προκειμένου να διεκδικήσει τις όποιες εθνικές ή ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις.
β. Η καταγραφή επαγγελματικής εμπειρίας και επαγγελματικών δεξιοτήτων και αναγκών που θα καταλήγουν σε καθημερινή ενημέρωση που ο άνεργος θα έχει στην διάθεση του, με τις υπαρκτές θέσεις εργασίας με βάση την επαγγελματική εμπειρία και τις δεξιότητες τους.
γ. Η δημιουργία επαγγελματικού χάρτη εργασίας-ανεργίας και ηλεκτρονική πλατφόρμα εργασίας για την αυτόματη άμεση ενημέρωσης προσφοράς – ζήτησης εργασίας.
δ. Ο διαρκής, έγκυρος επαγγελματικός προσανατολισμός στους νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας, ώστε να μπορούν να πάρουν την καταλληλότερη προσωπική απόφαση για το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν.
Κοινωνικό Ιατρείο και Φαρμακείο

Αντιδρώντας στην αποσάθρωση του Συστήματος Υγείας και στις έντονες ταξικές του παραμέτρους στηρίζουμε όλες τις κινητοποιήσεις για την υπεράσπιση των δημοσιων και δωρεάν δομών υγείας και στεκόμαστε ενάντια σε κάθε μορφή άμεσης και έμμεσης ιδιωτικοποίησης.
Παράλληλα, απαντώντας άμεσα σχεδιάζουμε δίκτυο από εθελοντές γιατρούς και φαρμακοποιούς το οποίο σεβόμενο όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές θα δρα τριπλά:
- Χωρισμένοι κατά ειδικότητες θα ορίζουν ένα απόγευμα την εβδομάδα και θα δέχονται οικονομικά αδύνατους ασθενείς σε κατάλληλο χώρο του Δήμου.
- Θα οριστεί ένα πρωινό την εβδομάδα και θα επισκέπτονται τις συνοικίες της πόλης ώστε να εξυπηρετηθούν οι υπέργηροι συμπολίτες μας ή συμπολίτες μας με κινητικά προβλήματα.
- Θα διενεργεί προληπτικούς υγειονομικούς ελέγχους και προγράμματα αγωγής υγείας για τους γονείς και τα παιδιά.
Κέντρο Πολλαπλής Στήριξης Α.Μ.Ε.Α το οποίο θα περιλαμβάνει:
- Δράσεις προσβασιμότητας, δράσεις κοινωνικής ευαισθητοποίησης και αλληλεγγύης για τα ΑμΕΑ.
- Δημιουργία και λειτουργία «Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης ΑμεΑ», για τη δημιουργική αξιοποίηση χρόνου, την εκπαίδευση δεξιοτήτων, τη συμμετοχή μέσω δράσεων και προγραμμάτων στα κοινωνικά δρώμενα της πόλης, τη συνεργασία με τις Υπηρεσίες υγείας των εξυπηρετούμενων για διασφάλιση της αναγκαίας ιατρικής τους παρακολούθησης
- Δράσεις Συναισθηματικής στήριξης και συμβουλευτικής των συγγενικών ατόμων
- Παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο σε συνεργασία με την τροχαία, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ της πόλης στην χρήση των συγκοινωνιών
- Μετεξέλιξη της παιγνιοθήκης σε κέντρο δημιουργικής απασχόλησης ΑμΕΑ: Σήμερα η μοναδική δομή που ασχολείται με ΑΜΕΑ είναι η Παιγνιοθήκη, βασική δραστηριότητα της οποίας είναι η δημιουργική απασχόληση των εξυπηρετούμενων. Μπορούμε σε συνεργασία μαζί της να διευρύνουμε (στηρικτικά) τις δράσεις της με προγράμματα και δράσεις κοινωνικής ένταξης, με συνεργασία με τους υπεύθυνους γιατρούς για την παρακολούθηση της κατάστασης υγείας των προσερχόμενων και με συμβουλευτική γονέων και δράσεις δημιουργικής απασχόλησης των μελών οικογένειας των εξυπηρετούμενων.
Δομές Κοινωνικής Φροντίδας
Στόχος της πρότασης είναι η παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε αστέγους και άτομα που βρίσκονται σε κατάσταση φτώχειας ή απειλούνται από φτώχεια που αυξάνονται δραματικά. Οι υπηρεσίες αυτές θα παρέχονται από Κοινωνικές Δομές Άμεσης Αντιμετώπισης της Φτώχειας, όπως:
- Κοινωνικό Παντοπωλείο Στη Ν.Φιλαδέλφεια και ενίσχυση του υπάρχοντος στη Νέα Χαλκηδόνα
- Ανοιχτά κέντρα ημερήσιας υποδοχής αστέγων
- Τράπεζα Χρόνου και Δημοτικοί Λαχανόκηποι
- Υπηρεσία Συσσιτίων και Υπνωτήριο
Διασφάλιση της λειτουργία και ενίσχυση του προγράμματος Βοήθεια στο Σπίτι
Η Βοήθεια στο Σπίτι είναι ένα πρόγραμμα αναγνωρισμένης κοινωνικής χρησιμότητας που έχει αγκαλιαστεί από την κοινωνία. Πρώτη μέριμνά μας να εξασφαλιστεί η απρόσκοποτη λειτουργία του προγράμματος χωρίς προσωρινά μπαλώματα χρηματοδότησης και χωρίς ιδιωτικοποίηση μέσω ΚοινΣΕΠ.
Θεωρούμε ότι το πρόγραμμα πρέπει να επεκταθεί και στα ΑμΕΑ και να ενισχυθεί με επαρκές προσωπικό.
Ενίσχυση και διεύρυνση των ΚΑΠΗ, των ΚΗΦΗ και των παιδικών σταθμών
Οι προαναφερόμενες υπηρεσίες μπορούν να υλοποιούν μια σειρά δράσεων στους Παιδικούς Σταθμούς, το ΚΗΦΗ και τα ΚΑΠΗ όπως ενημερωτικές εκδηλώσεις και δράσεις σε θέματα αγωγής υγείας, πρόληψης και σε κοινωνικά θέματα.
Σήμερα τα ΚΑΠΗ έχουν μετατραπεί σε ένα άχαρο χώρο, όπου ο χρόνος των ατόμων της 3ης ηλικίας κυλάει καταθλιπτικά και είναι στην ουσία «πάρκιν γέρων», ενώ μπορούν να υλοποιούνται δράσεις και προγράμματα τα οποία δίνουν την δυνατότητα στο άτομο που βαίνει στην γήρανση:
• Να εξακολουθεί να είναι κοινωνικά ενεργό ( με δράση στην τοπική κοινωνία)
• Κοινωνικά χρήσιμο (αλλά και στον εαυτό του), στις επόμενες γενιές, στην πόλη
Υπάρχουν πολλές δράσεις που μπορούν να πραγματοποιηθούν με την ενεργό συμμετοχή των ατόμων της 3ης ηλικίας, ώστε να υλοποιείται η ενεργός κοινωνική συμμετοχή. Ενδεικτικά αναφέρουμε ως παράδειγμα:
• Προγράμματα «σύζευξης γενεών» για την μεταφορά προσωπικής, κοινωνικής, οικογενειακής εμπειρίας στις νεότερες γενιές
• Δημιουργία δικτύων κοινωνικής αλληλεγγύης από άτομα 3ης ηλικίας (ένα είδος κοινωνικού ανταποκριτή στη γειτονιά)
• Δίκτυο ενεργών πολιτών 3ης Ηλικίας με προγράμματα σύζευξης γενεών
• Συνοδοί- Κοινωνικοί βοηθοί στους εξυπηρετούμενους ΑΜΕΑ της ΠΑΙΓΝΙΟΘΗΚΗΣ
Όλες οι προαναφερόμενες υπηρεσίες μπορούν να συντρέξουν για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στο ΚΗΦΗ. Το πρόγραμμα «ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ» μπορεί να αποτελέσει ένα δίκτυο εθελοντών πολιτών που βοηθούν στην διεκπεραίωση καθημερινών εργασιών (πληρωμή λογαριασμών, ψώνια, διατροφή, καθαρισμός) σε μοναχικά, μη αυτοεξυπηρετούμενα άτομα.
Οι υπηρεσίες αυτές μπορούν να εμπλουτίσουν την λειτουργία των Παιδικών Σταθμών. Η υπηρεσία Κοινωνικής πληροφόρησης θα συμβάλλει στη διοργάνωση σεμιναρίων στους Γονείς και το παιδαγωγικό προσωπικό, σε προγράμματα επαγγελματικού προσανατολισμού, προληπτικής ιατρικής αλλά και στοχευμένης παρέμβασης για βοήθεια παιδιών φτωχών οικογενειών.
Ενεργοποίηση του Συμβούλιου ένταξης Μεταναστών
Το συμβούλιο Μεταναστών θα κάνει κυρίως καταγραφή και ενημέρωση των μεταναστών με στόχο την:
• Νομική και κοινωνική ένταξη στην τοπική πραγματικότητα
• Ένταξη σε δομές του δήμου, όπως το σχολείο, με στοιχεία διαπολιτισμικής προσέγγισης
• Υγειονομική κάλυψη και ανεύρεση εργασίας
Συμβουλευτικό Σταθμό Πρόληψης κατά των Ναρκωτικών σε Συνεργασία με το ΚΕΘΕΑ
- Με έμφαση στα σχολεία, ο συμβουλευτικός σταθμός με τη συνεργασία του ΚΕΘΕΑ: θα δίνει τη δυνατότητα ψυχολογικής στήριξης και συμβουλευτικής σε οικογένειες που βρίσκονται στη «ζώνη ρίσκου» για να γίνει κάποιο μέλος της οικογένειας χρήστης ουσιών,
- και θα στήνει ομάδες γονέων πρόληψης από τις ουσίες.
Τα προβλήματα που θα συναντήσει η επόμενη δημοτική αρχή θα είναι πολλά και μεγάλα. Ποτέ δε θεωρήσαμε ότι κατέχουμε το μαγικό ραβδί για άμεσες λύσεις σε όλα τα προβλήματα, όμως από το 2010, που υπάρχουμε ως ενεργή δημοτική παράταξη, έχουμε αποδείξει ότι ο λόγος μας είναι συμβόλαιο. Με βάση αυτές τις θέσεις για την κοινωνική πολιτική καλούμε τους συνδημότες και τις συνδημότισσες να μας προσεγγίσουν, να συζητήσουμε και να μας στηρίξουν για να ξεπεράσουμε το φθαρμένο και χρεωκοπημένο σκηνικό στη Νέα Φιλαδέλφεια και τη Νέα Χαλκηδόνα.

Κυριακή 27 Απριλίου 2014

Να σταθεί γερά στα πόδια του και να διευρυνθεί το «Βοήθεια στο Σπίτι»

Ν. Πυρουνάκης: Να σταθεί γερά στα πόδια του και να διευρυνθεί το «Βοήθεια στο Σπίτι»

boitheia sto spiti
Το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι» κλείνει δέκα χρόνια συνεχούς λειτουργίας και αποτελεί ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα που προσφέρει ανεκτίμητες υπηρεσίες στους κατοίκους που κινούνται πολλές φορές κάτω από τα όρια της αξιοπρεπούς διαβίωσης.
Ειδικά στον Δήμο της Γλυφάδας με την αυτοθυσία των εργαζομένων στο πρόγραμμα και παρά τις σημαντικές δυσκολίες που έχουν ανά καιρούς αντιμετωπίσει, εξυπηρετούνται πάνω από 70 οικογένειες σε μηνιαία βάση. Ειδικά λόγω της φτώχειας και της κοινωνικής εξαθλίωσης που έχουν δημιουργήσει οι πολιτικές Κυβέρνησης – ΕΕ- ΔΝΤ και που βιώνουν χιλιάδες οικογένειες και στον δήμο της Γλυφάδας το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» πρέπει να σταθεί γερά στα πόδια του και να διευρυνθεί.
Καταρχήν το πρόγραμμα πρέπει να ενταχθεί οργανικά στην τοπική αυτοδιοίκηση, να έχει σχεδιασμό μόνιμης και πανελλαδικής δραστηριότητας και η χρηματοδότησή του να έρχεται κατευθείαν από τον κρατικό προϋπολογισμό. Δεν είναι δυνατόν να είναι συνεχώς υπό αμφισβήτηση η συνέχεια του προγράμματος και να εξαρτάται συνεχώς από χρηματοδοτήσεις που δεν γνωρίζουμε για πόσο θα δίνονται και με ποιούς όρους.
Οι εργαζόμενοι του προγράμματος πρέπει να έχουν συμβάσεις αορίστου χρόνου μόνιμου και σταθερό χαρακτήρα και να μην νιώθουν διαρκώς πως είναι υπό αμφισβήτηση η θέση τους. Ειδικά σε αυτού του τύπου τις υπηρεσίες δημιουργείται και μία σχέση μεταξύ των εργαζομένων και των ανθρώπων που δέχονται την βοήθεια η οποία πρέπει να προστατευτεί.
Οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις, που στεγάζεται το «Βοήθεια στο Σπίτι», δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του προγράμματος. Πρέπει να δοθεί από τον Δήμοο απαραίτητος χώρος με βάση τις ανάγκες της υπηρεσίας έτσι όπως τις καθορίζουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.
Οι δικαιούχοι του προγράμματός πρέπει να πολλαπλασιαστούν και τα κριτήρια να διευρυνθούν σημαντικά. Πρέπει το πρόγραμμα να μπορέσει να εξυπηρετήσει όλους τους συνανθρώπους μας που το έχουν ανάγκη. Αυτό όμως σημαίνει επαρκή χρηματοδότηση, πρόσληψη προσωπικού, πρόσληψη ειδικευμένου προσωπικού (γιατρός, νοσηλευτής κοινωνικός λειτουργός).
Πρέπει επίσης, το πρόγραμμα σε συνεργασία με τις άλλες κοινωνικές δομές του δήμου (κοινωνικό ιατρείο, κοινωνικό παντοπωλείο) να μπορεί θεσμικά, να πάρει πρωτοβουλίες να μπορέσει να συνδεθεί με οργανώσεις κατοίκων και αυτοοργανωμένες δομές της κοινωνίας. Σωματεία, επιτροπές κατοίκων κτλ ώστε να μπορεί πιο ουσιαστικά και αποτελεσματικά να προσφέρει τις υπηρεσίες του.
Ο Δήμος Γλυφάδας είναι πολύ μεγάλος πληθυσμιακά και γεωγραφικά για αυτό και πρέπει να δημιουργηθεί ακόμα ένα «Βοήθεια στο Σπίτι» και το ένα να λειτουργεί στην άνω και το άλλο στην κάτω Γλυφάδα.
Τέλος, ο δήμος πρέπει να παρέχει κάθε δυνατή στήριξη ώστε να διευκολύνει το έργο του προγράμματος, όπως παραδείγματος χάρη να διατεθεί ένα ειδικά διαμορφωμένο όχημα για την μεταφορά και αναπήρων, να είναι σε θέση δηλαδή να μεταφέρει αναπηρικά αμαξίδια.
Για τα χρήματα που εκταμιεύονται για το «Βοήθεια στο Σπίτι» πρέπει να υπάρχει πλήρης κοινωνικός έλεγχος και διαφάνεια. Πρέπει οι πολίτες όπως και οι εργαζόμενοι να γνωρίζουν πόσα ακριβώς είναι αυτά τα ποσά και το πού ξοδεύετε μέχρι και το τελευταίο λεπτό.
Για να μην είναι όμως όλα αυτά ευχολόγια, όλες αυτές οι διεκδικήσεις πρέπει να μπαίνουν στο πλαίσιο ενός ρωμαλέου δυναμικού κινήματος συνολικής ανατροπής της κοινωνικής βαρβαρότητας που μας έχουν επιβάλει. Γιατί ο καλύτερος τρόπος για την αντιμετώπιση της φτώχειας είναι να μπορέσεις να εξαλείψεις τα αίτια που την γεννούν…

  • Νίκος Πυρουνάκης,επικεφαλής της Αριστερής Πρωτοβουλίας Γλυφάδας

Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

Καταργείται η αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων για τους συμβασιούχους σε Δημόσιο, ΝΠΔΔ & ΟΤΑ

Πέμπτη, 24 Απριλίου 2014


ΑΔΕΔΥ: Καταργείται η αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων για τους συμβασιούχους σε Δημόσιο, ΝΠΔΔ & ΟΤΑ


Την κατάργηση της αναγνώρισης των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων για τη μισθολογική εξέλιξη των συμβασιούχων ορισμένου χρόνου στο Δημόσιο, στα ΝΠΔΔ και στους ΟΤΑ, καθώς και των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καταγγέλλει η ΑΔΕΔΥ.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ είναι η εξής:
«Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καταγγέλλει την απόφαση που υπέγραψαν ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, σε βάρος των συμβασιούχων ορισμένου χρόνου στο Δημόσιο, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ και των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα στην Κ.Υ.Α. 2/24529/0022 (ΦΕΚ 928/Β-14-4-2014), η οποία τροποποιεί την παλιότερη απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών (αριθμ. 2/13917/0022/17-2-12 ΦΕΚ 414/Β), προβλέπονται τα εξής :
» …Επιπλέον, κάτοχοι διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών μπορούν να προσμετρήσουν τους εν λόγω τίτλους για μισθολογική εξέλιξη από την ημερομηνία πρόσληψης τους, με την απαραίτητη προϋπόθεση και μόνο οι ανωτέρω τίτλοι να έχουν αποτελέσει τυπικό προσόν για την πρόσληψη αυτών. Κατά τα λοιπά ισχύει η υπ’ αριθμ. 2/13917/0022/17−2−2012 (ΦΕΚ Β΄) Κ.Υ.Α….»
Η απόφαση αυτή είναι πέρα για πέρα άδικη και έξω από κάθε λογική, αφού είναι γνωστό πως ελάχιστοι συμβασιούχοι εργαζόμενοι προσλαμβάνονται στο Δημόσιο με «μόνο τυπικό προσόν διορισμού» μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο.
Επιπλέον, η απόφαση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την υπ’ αριθμ. 2/13917/002/17-2-12 απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών με την οποία αναγνωρίζονται οι μεταπτυχιακοί τίτλοι για τη μισθολογική εξέλιξη των συμβασιούχων ορισμένου χρόνου.
Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. ζητά, άμεσα, την ανάκληση της παραπάνω απόφασης που περικόπτει ακόμη περισσότερο τις αποδοχές των εργαζόμενων και ιδιαίτερα των χαμηλά αμειβόμενων στο Δημόσιο.»


http://www.aftodioikisi.gr

Τετάρτη 23 Απριλίου 2014

Οι εργαζόμενοι στο «Βοήθεια στο Σπίτι» ζητούν από τους υποψήφιους Δημάρχους να πάρουν θέση(video)




ΠΟΕ ΟΤΑ




ΠΟΕ ΟΤΑ


                                                                                             Αθήνα, 23 Απριλίου 2014

Αριθμ. Πρωτ.: 397


Προς:
Συλλόγους-Μέλη
της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.

Συνάδελφοι,

Με πρόταση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. στο Διοικητικό Συμβούλιο του Κοινωνικού Πολύκεντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. πραγματοποιήθηκε μελέτη-έρευνα με θέμα: «Τοπική Αυτοδιοίκηση: Τα οικονομικά της, η εκχώρηση αρμοδιοτήτων της και οι επιπτώσεις στα Δημόσια Αγαθά και το ανθρώπινο δυναμικό της», η οποία θα παρουσιαστεί σε ημερίδα που θα πραγματοποιήσει το Κοινωνικό Πολύκεντρο της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Η Ημερίδα έχει προγραμματισθεί να πραγματοποιηθεί την ΤΕΤΑΡΤΗ 7 ΜΑΪΟΥ 2014, στις 9.30 το πρωί, στο Ξενοδοχείο «ΤΙΤΑΝΙΑ» (Πανεπιστημίου 52-Αθήνα).

Μόλις ολοκληρωθεί η διαμόρφωση του προγράμματος της Ημερίδας από το Διοικητικό Συμβούλιο του Κοινωνικού Πολύκεντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. θα ενημερωθείτε με νέα ανακοίνωση της Ομοσπονδίας καθώς και τον τρόπο υποβολής της δήλωσης συμμετοχής.

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. καλεί τα Διοικητικά Συμβούλια των Συλλόγων-Μελών της Ομοσπονδίας με τη μαζική παρουσία τους να αλλάξουν την ατζέντα των Αυτοδιοικητικών Εκλογών, προβάλλοντας τα πραγματικά προβλήματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της κοινωνίας και των εργαζομένων, που κάποιοι προσπαθούν να εξαφανίσουν.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.
        Ο Πρόεδρος                                   Ο Γεν. Γραμματέας


Θέμης Μπαλασόπουλος                      Γιάννης Τσούνης

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

                                                                            ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ – ΝΑ ΣΤΑΛΕΙ ΚΑΙ ΜΕ FAX

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Αριθ. Πρωτ.: 10645


ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΠΡΟΣ:
Δ/ΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΤΑ
Αποκεντρωμένες Διοικήσεις
ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΟΤΑ
του Κράτους

(Έδρες τους)
Ταχ. Δ/νση
: Σταδίου 27

Τ.Κ.
: 10183 Αθήνα

Πληροφορίες
: Ιωάννα Τζήμα

Τηλέφωνο
: 213-1364382

FAX
: 213-1364383



ΘΕΜΑ:
Κατάρτιση νέων Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού κατά το τελευταίο εξάμηνο της αυτοδιοικητικής περιόδου.


Ενόψει των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών, αναφορικά με το αντικείμενο του θέματος, θέτουμε υπόψη σας τα ακόλουθα:
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 10 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών & Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν. 3584/2007) δεν επιτρέπεται η τροποποίηση των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας των ΟΤΑ Α΄ Βαθμού κατά το τελευταίο εξάμηνο της Δημοτικής περιόδου (ήτοι από 1-3-2014 έως 31-8-2014), με εξαίρεση την περίπτωση ανάθεσης ή μεταβίβασης νέων αρμοδιοτήτων και σε συμμόρφωση με τελεσίδικη δικαστική απόφαση.
 Επίσης, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 241 του Καλλικράτη (ν.3852/2010) δεν επιτρέπεται η τροποποίηση των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας των Περιφερειών κατά το τελευταίο εξάμηνο της θητείας των αιρετών οργάνων της περιφέρειας (ήτοι από 1-3-2014 έως 31-8-2014).
Από τη γραμματική διατύπωση των προαναφερόμενων διατάξεων προκύπτει ότι η κατάρτιση νέων Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας των πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων ΟΤΑ που δεν διαθέτουν ΟΕΥ δεν εμπίπτει στην ανωτέρω απαγόρευση. Εξάλλου και για λόγους δημοσίου συμφέροντος δεν θα ήταν σκόπιμο να καθυστερεί η οργάνωση μιας υπηρεσίας εξυπαρχής (δηλ. όχι μέσω τροποποίησης ΟΕΥ) και κατά συνέπεια, οι, κατά το νόμο, αποφάσεις έγκρισης αυτών  αποστέλλονται για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Παρακαλούμε όπως ενημερώσετε άμεσα τους ΟΤΑ Α΄ και Β΄ Βαθμού της χωρικής σας αρμοδιότητας.


Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ




Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ  ΥΠΟΥΡΓΟΣ


ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ




ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ






ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
1. Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης
    Νομικό Γραφείο
    Κτήριο Βουλής των Ελλήνων
2. Εθνικό Τυπογραφείο
3. Ένωση Περιφερειών Ελλάδας
4. Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας  
5. ΠΟΕ – ΟΤΑ
6. ΠΟΠ - ΟΤΑ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ
-         Γραφείο Υπουργού
-         Γραφείο Αναπληρωτή Υπουργού
-         Γραφείο Γενικού Γραμματέα
-         Γραφείο Γενικής Δ/ντριας Τοπικής Αυτ/σης
-    Δ/νσή μας (1)




















Τετάρτη 16 Απριλίου 2014

«Οδηγίες για την οδήγηση και την έγκριση κατ’ εξαίρεση οδήγησης Κρατικών Αυτοκινήτων από υπαλλήλους που δεν κατέχουν νομοθετημένη θέση οδηγού».


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ 
ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ 
ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ 
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ
ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Αθήνα, 10 Απριλίου 2014
Α.Π.: οικ. 1261/9475
Ταχ. Δ/νση : Βασ. Σοφίας 15, Τ.Κ 106 74, Αθήνα
Τηλέφωνο : 213.131.3429 – 3008 – 3031 - 3010

ΘΕΜΑ: «Οδηγίες για την οδήγηση και την έγκριση κατ’ εξαίρεση οδήγησης Κρατικών Αυτοκινήτων από υπαλλήλους που δεν κατέχουν νομοθετημένη θέση οδηγού».
ΣΧΕΤ.: Ν.4250/2014 «Διοικητικές Απλουστεύσεις – Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών
Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα – Τροποποίηση Διατάξεων του π.δ. 318/1992 (Α΄161)
και λοιπές ρυθμίσεις» (ΦΕΚ 74/Α’/2014).
Σας ενημερώνουμε ότι στις 26 Μαρτίου 2014 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
(ΦΕΚ 74 Α’) ο Νόμος 4250/2014 «Διοικητικές Απλουστεύσεις – Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών
Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα – Τροποποίηση Διατάξεων του π.δ. 318/1992 (Α΄161) και
λοιπές ρυθμίσεις», στο άρθρο 47 του οποίου, με τίτλο «Οδήγηση και έγκριση κατ’ εξαίρεση οδήγησης
Κρατικών Αυτοκινήτων από υπαλλήλους που δεν κατέχουν νομοθετημένη θέση οδηγού», οριοθετείται και
κατανέμεται σαφέστερα και ορθολογικότερα η αρμοδιότητα της κατ’ εξαίρεση παροχής έγκρισης οδήγησης
αυτοκινήτων, η οποία μέχρι την ως άνω ημερομηνία ασκείτο αποκλειστικά από τον Υπουργό Διοικητικής
Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Συγκεκριμένα, με τις διατάξεις του ως άνω άρθρου επέρχεται μεταβολή στο θεσμικό πλαίσιο που
διέπει την αρμοδιότητα για την παροχή έγκρισης κατ’ εξαίρεση οδήγησης η οποία πλέον, ειδικά για τις
αποκεντρωμένες υπηρεσίες των Υπουργείων, τις υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, τα 1
 Διευκρινίζεται ότι για τα Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ. του δημόσιου τομέα με έδρα το νομό Αττικής,
αρμόδια Υπηρεσία για την έκδοση των αποφάσεων αυτών είναι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής.
ΑΔΑ: ΒΙΗ2Χ-ΣΣΙ[2]
Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ. του δημόσιου τομέα1
, καθώς και τους Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού και τα νομικά
τους πρόσωπα, ασκείται από τους Γενικούς Γραμματείς των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, ενώ για τις
Κεντρικές Υπηρεσίες Υπουργείων, τις Ανεξάρτητες Αρχές, τις Αυτοτελείς Δημόσιες Υπηρεσίες, τις
Ένοπλες Δυνάμεις, τα Σώματα Ασφαλείας και το Λιμενικό Σώμα, συνεχίζει να ασκείται από τον Υπουργό
Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Η μεταφορά της αρμοδιότητας στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις θα συμβάλλει στην ορθότερη
αξιολόγηση των υπηρεσιακών αναγκών των συγκεκριμένων φορέων, καθώς και στην ταχύτερη
διεκπεραίωση των αιτημάτων τους και κατ’ επέκταση στην αποτελεσματικότερη λειτουργία τους.
Για την παροχή της έγκρισης η ενδιαφερόμενη Υπηρεσία υποβάλλει αίτημα στο οποίο θα
αιτιολογούνται επαρκώς οι ειδικοί λόγοι που επιβάλλουν την οδήγηση των αυτοκινήτων από άλλον,
εκτός του υπευθύνου οδηγού και θα αναφέρονται: το ονοματεπώνυμο του προτεινόμενου υπαλλήλου,
το χρονικό διάστημα για το οποίο ζητείται η έγκριση με μέγιστη διάρκεια τα δύο (2) έτη, ο αριθμός
κυκλοφορίας του οχήματος που θα οδηγεί ο προτεινόμενος υπάλληλος, η κατηγορία του οχήματος
(επιβατικό – θα αναφέρονται τα κυβικά του οχήματος -, λεωφορείο, φορτηγό - θα αναφέρεται το
συνολικό βάρος σε χιλιόγραμμα -, δίκυκλο κ.λ.π.). Συνημμένα θα αποστέλλονται: ευκρινή
φωτοαντίγραφα των αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων, έγκριση εξαίρεσης από την απόσυρση σε
περίπτωση που το όχημα είναι επιβατικό άνω των 1.400 κ.ε., καθώς και ευκρινές φωτοαντίγραφο της
άδειας οδήγησης του προτεινόμενου οδηγού με εμφανή την ημερομηνία λήξης της.
Επισημαίνεται ότι οι Υπηρεσίες οι οποίες αναμένουν την ικανοποίηση αιτημάτων για έγκριση
κατ’ εξαίρεση οδήγησης τα οποία υποβλήθηκαν προς το ΥΔΙΜΗΔ σε χρόνο προγενέστερο της
δημοσίευσης του Ν.4250/2014, θα πρέπει να τα απευθύνουν εκ νέου στις αρμόδιες Αποκεντρωμένες
Διοικήσεις.
Επιπλέον, με τις διατάξεις του παρόντος νόμου προβλέπεται η οδήγηση υπηρεσιακών οχημάτων από
Γενικούς Γραμματείς Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, Περιφερειάρχες, Αντιπεριφερειάρχες, Δημάρχους,
Αντιδημάρχους, καθώς και μέλη περιφερειακών και δημοτικών συμβουλίων, αποκλειστικά και μόνο για
υπηρεσιακούς λόγους, ενώ λαμβάνεται πρόνοια για την υποβοήθηση του έργου των αρμόδιων για την
αντιμετώπιση φυσικών ή άλλων καταστροφών υπηρεσιών, καθώς επεκτείνεται υπό ειδικούς όρους η
παροχή έγκρισης για κατ’ εξαίρεση οδήγηση οχημάτων των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού και από ιδιώτες.
Για την οδήγηση υπηρεσιακού οχήματος Αποκεντρωμένης Διοίκησης από τον οικείο Γενικό
Γραμματέα υποβάλλεται σχετικό αίτημα προς το ΥΔΙΜΗΔ και εκδίδεται απόφαση του Υπουργού
ΔΙΜΗΔ.
Για την οδήγηση υπηρεσιακών οχημάτων από Περιφερειάρχες, Αντιπεριφερειάρχες,
Δημάρχους, Αντιδημάρχους, καθώς και μέλη περιφερειακών και δημοτικών συμβουλίων οι
ΑΔΑ: ΒΙΗ2Χ-ΣΣΙ[3]
ενδιαφερόμενες υπηρεσίες θα πρέπει να υποβάλλουν σχετικό αίτημα προς την οικεία Αποκεντρωμένη
Διοίκηση. Η σχετική έγκριση παρέχεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης
Διοίκησης. Με όμοια απόφαση και την ίδια διαδικασία παρέχεται η έγκριση για κατ’ εξαίρεση οδήγηση
οχημάτων που ανήκουν στους Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού από ιδιώτες, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, για την
αντιμετώπιση φυσικών ή άλλων καταστροφών και μόνο εφόσον έχουν την απαιτούμενη κατά περίπτωση
άδεια οδήγησης και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, χωρίς την καταβολή οποιασδήποτε αμοιβής,
αποζημίωσης ή επιδόματος. Η απόφαση για τους ιδιώτες ισχύει με την αναβλητική αίρεση της επέλευσης
του κινδύνου ή της ύπαρξης της ανάγκης και για όσο χρόνο ο κίνδυνος ή η ανάγκη υφίσταται, σε καμία δε
περίπτωση η ισχύς δεν μπορεί να υπερβαίνει τις τριάντα (30) ημέρες.
Οι υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων οι οποίες είναι υπεύθυνες για την παροχή έγκρισης
κατ’ εξαίρεση οδήγησης θα πρέπει να σταθμίζουν τα αιτήματα που λαμβάνουν βάσει των πραγματικών
αναγκών της κάθε υπηρεσίας, συναρτήσει και άλλων παραγόντων όπως του αριθμού των οργανικών θέσεων
των οδηγών της υπηρεσίας, του αριθμού των υπηρετούντων, του αριθμού των υπηρεσιακών αυτοκινήτων
της, κλπ. Επισημαίνεται ότι η έγκριση κατ’ εξαίρεση οδήγησης θα πρέπει να ζητείται μόνο σε περιπτώσεις 
έλλειψης επαρκούς αριθμού οδηγών, θεωρείται δε ως εύλογο το αίτημα για παροχή έγκρισης κατ’
εξαίρεση οδήγηση όταν ο αριθμός των υπαλλήλων δεν υπερβαίνει τους δύο ανά υπηρεσιακό όχημα. Σε κάθε
άλλη περίπτωση θα πρέπει να υπάρχει ειδική αιτιολόγηση η οποία θα πρέπει να στηρίζεται στις ανάγκες που 
υπαγορεύει η φύση και το αντικείμενο της εκάστοτε υπηρεσίας, καθώς και η συνακόλουθη διασφάλιση της 
απρόσκοπτης λειτουργίας της (π.χ. υπηρεσία που ασκεί ελεγκτικούς μηχανισμούς, υπηρεσίες «βοήθεια στο 
σπίτι» κλπ.).
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ:
1. Όλα τα Υπουργεία – Διευθύνσεις Διοικητικού
(με την παράκληση να κοινοποιηθεί άμεσα σε όλες τις εποπτευόμενες από αυτά υπηρεσίες, Ν.Π.Δ.Δ. και
Ν.Π.Ι.Δ)
2. Όλες τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις – Διευθύνσεις Διοικητικού
(με την παράκληση να κοινοποιηθεί άμεσα σε όλες τις εποπτευόμενες από αυτές υπηρεσίες, ΟΤΑ Α’ και
Β΄βαθμού, Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ.)
3. Όλες τις Ανεξάρτητες Αρχές
ΕΣΩΤ. ΔΙΑΝΟΜΗ:
- Υπουργό κ. Κ. Μητσοτάκη
- Υφυπουργό κα Ε. Χριστοφιλοπούλου
- Γενικό Γραμματέα κ. Δ. Στεφάνου
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΛΑΤΣΟΥ
ΑΔΑ: ΒΙΗ2Χ-ΣΣΙ

Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου

Ο Νάσος Γιακαλής στηρίζει τους εργαζομένους του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι»


giakalis-periferiarxis-va
Εκφράζοντας την αμέριστη υποστήριξή του  τους εργαζομένους του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» που το τελευταίο διάστημα αγωνίζονται για την συνέχιση μία ζωτικής σημασίας υπηρεσία για την ελληνική κοινωνία, ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου κ. Νάσος Γιακαλής συναντήθηκε το τελευταίο διάστημα με αντιπροσωπεία τους, συζητώντας μαζί τους τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Ο κ. Γιακαλής σχολίασε ότι το «Βοήθεια στο Σπίτι» αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κοινωνικά προγράμματα που ειδικά στην δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνουμε, επιτελεί καθοριστική δράση που την αναγνωρίζει όλος ο κόσμος. Παράλληλα τόνισε στους εργαζομένους, ότι η Περιφέρεια στην κατεύθυνση που δίνει ούτως ή άλλως η Νέα Προγραμματική Περίοδος και δίνει προτεραιότητα στον άνθρωπο και τη στήριξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, θα στηρίξει την απρόσκοπτη λειτουργία του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» μέσω του νέου ΕΣΠΑ.



 http://www.lesvosnews.gr

Τρίτη 15 Απριλίου 2014

«Βοήθεια στο Σπίτι» μέσω της νέας Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020 (ΣΕΣ)

Την συγχρηματοδότηση του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» μέσω της νέας Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020 (ΣΕΣ) θα εισηγηθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στην Κυβέρνηση  ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης.
Με τον τρόπο αυτό θα υπάρξει απρόσκοπτη χρηματοδότηση του σημαντικού αυτού κοινωνικού προγράμματος τα επόμενα χρόνια.
Για το θέμα οι διοικήσεις του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου, και του Παγκρήτιου Σωματείου του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» είχαν συνάντηση στην Περιφέρεια με τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη.
Η πρόεδρος του σωματείου «Βοήθεια στο Σπίτι» Αναστασία Πανούση εξέφρασε την ικανοποίηση την δική της αλλά και των εργαζομένων που ο Περιφερειάρχης Κρήτης θα προτείνει την συγχρηματοδότηση του Κοινωνικού Προγράμματος από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020. Μάλιστα την ερχόμενη εβδομάδα προς αυτήν την κατεύθυνση αναμένεται να υπάρξει συνάντηση με την Προϊσταμένη της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Μαρία Κασσωτάκη.
«Ευχαριστούμε τον Περιφερειάρχη Κρήτης που θα υποστηρίξει το αίτημα μας για την χρηματοδότηση του προγράμματος από το νέο ΕΣΠΑ, γιατί η κοινωνική φροντίδα και προστασία πρωτίστως αποτελεί ευθύνη του Κράτους, και θα πρέπει να αναδειχθεί η Αυτοδιοίκηση ως κύριος φορέας παροχής κοινωνικών υπηρεσιών προς τους πολίτες μέσω των κοινωνικών δομών όπως το «Βοήθεια στο Σπίτι», τα ΚΔΑΠ, τα ΚΗΦΗ, κ.λ.π.» δήλωσε η Πρόεδρος του σωματείου Αναστασία Πανούση.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου Σωκράτης Βαρδάκης, τα μέλη της διοίκησης Στέλιος Βοργιάς, Γιάννης Γωνιανάκης  και το μέλος του γενικού συμβουλίου του ΕΚΗ Γιώργος Αρετίνης.


 http://newsta.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΒΣΣ


Απογραφή ως τις 30 Απριλίου για τα ΝΠΙΔ, αλλιώς …. κυρώσεις

Δημόσιο: Απογραφή ως τις 30 Απριλίου για τα ΝΠΙΔ, αλλιώς …. κυρώσεις


Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στη σχετική εγκύκλιο που απέστειλε το υπουργείο, μετά την απογραφή των ΝΠΙΔ ακολουθεί η ένταξή τους στην Ενιαία Αρχή Πληρωμής (ΕΑΠ). Για τα νομικά πρόσωπα “για όσο διάστημα παρατηρείται παρέκκλιση από την απογραφή στο Μητρώο Μισθοδοτούμενων Ελληνικού Δημοσίου και από τη διαδικασία πληρωμής μέσω ΕΑΠ, αναστέλλεται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης, η επιχορήγηση ή απόδοση πόρων ή οποιασδήποτε μορφής ενίσχυση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό”.
ΜητσοτάκηςΜε κυρώσεις προειδοποιεί το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης όσα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου δεν προχωρήσουν μέχρι τις 30 Απριλίου στην απογραφή τους στο Μητρώο του Δημοσίου. Μετά την ημερομηνία αυτή και εφόσον δεν έχουν απογραφεί διακόπτεται προς τα συγκεκριμένα ΝΠΙΔ κάθε επιχορήγηση ενώ ειδικά για ΔΕΚΟ αναστέλλεται και η καταβολή αμοιβών στα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων. Η απογραφή εντάσσεται στο πλαίσιο των διεθνών δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η Ελλάδα και όπως επισημαίνει το υπουργείο «η αδυναμία τήρησης αυτής της προθεσμίας αποτελεί παράβαση της εν λόγω υποχρέωσης».
Επιπροσθέτως, για τις ΔΕΚΟ καθώς και για τα ΝΠΔΔ, για όσο διάστημα παρατηρείται η ανωτέρω παρέκκλιση, επιπλέον των ανωτέρω, αναστέλλεται η καταβολή των αμοιβών των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου. “Η επί δίμηνο μη συμμόρφωση και η εξακολούθηση παρέκκλισης από τη διαδικασία πληρωμής μέσω ΕΑΠ που διαπιστώνεται από τον αρμόδιο κάθε φορά φορέα επιφέρει την αυτοδίκαιη παύση της θητείας των εκτελεστικών μελών του Διοικητικού Συμβουλίου” τονίζεται χαρακτηριστικά.
Τέλος, με την εγκύκλιο καλούνται οι υπεύθυνοι για την απογραφή να μεριμνήσουν για την απογραφή των ΝΠΙΔ και των επιχειρήσεων υπουργείων, που δεν έχουν ανταποκριθεί ακόμη και εντάσσονται στο πεδίο εφαρμογής της απογραφής, καθώς επίσης και πάσης φύσεων επιχειρήσεων των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού, στην περίπτωση του υπουργείου Εσωτερικών.
πηγή:localit.gr