Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014

Καταγγελία κατά της ίδρυσης νέων Κοινωνικών Δομών μέσω των Κοιν.Σ.Επ.

Καταγγελία κατά της ίδρυσης νέων Κοινωνικών Δομών μέσω των Κοιν.Σ.Επ.




Καταγγελία κατά της ίδρυσης νέων Κοινωνικών Δομών μέσω των Κοιν.Σ.Επ.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων στα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών καταγγέλλει τις αποφάσεις των  Δημοτικών  Συμβουλίων αρκετών δήμων της χώρας (Λαμίας, Μεταμόρφωσης, Χίου ) για την ίδρυση  νέων δομών Κ.Δ.Α.Π., Κ.Δ.Α.Π. Μ.Ε.Α.,  Β.Σ.Σ., Παιδικών και βρεφικών σταθμών μέσω του μοντέλου των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων.
Μέσω του αγώνα που έδωσε πέρσι το Πανελλήνιο Συντονιστικό του Βοήθεια στο Σπίτι, πείστηκε και ο πλέον ένθερμος υποστηρικτής των Κοιν.Σ.Επ., πως αν οι Κοινωνικές Δομές των Δήμων λειτουργήσουν στα πλαίσια Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων, τότε μιλάμε για καθαρή ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ όλων αυτών των υπηρεσιών.
Καταργείται στην ουσία ο ρόλος όλων αυτών των Κοινωνικών Δομών, αλλά και ο κοινωνικός ρόλος της ίδιας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο οποίος είναι να προσφέρει στήριξη και βοήθεια στις κατηγορίες πολιτών που το έχουν ανάγκη.
Αφενός, λοιπόν, θα κληθούν οι ωφελούμενοι να καταβάλουν αντίτιμα για τις υπηρεσίες αυτές (που προφανώς και δεν έχουν την δυνατότητα να καταβάλουν) και αφετέρου οι εργαζόμενοι θα έρθουν αντιμέτωποι με ελαστικότερες σχέσεις εργασίας, χωρίς συνδικαλιστικά δικαιώματα, με επισφαλή και περιορισμένου χρόνου εργασία.
Όλα αυτά τα επέδειξε ο περσινός αγώνας του Βοήθεια στο Σπίτι αλλά και του ΠΑΣΕΚΔΑΠ, με αποτέλεσμα το Υπουργείο Εργασίας και η ΚΕΔΕ να ανασκουμπωθούν και να "αφήσουν στην άκρη" την ιδέα για τις Κοιν.Σ.Επ.. Διά στόματος μάλιστα του ίδιου του προέδρου της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής και Αλληλεγγύης της ΚΕΔΕ του κ. Σ. Δανιηλίδη στο Συνέδριο των Ιωαννίνων τον Μάιο του 2013 η ΚΕΔΕ είχε την εξής θέση για το Βοήθεια στο Σπίτι (και κατ' επέκταση για το σύνολο των Κοινωνικών Δομών των ΟΤΑ): Σύμφωνα με αλλεπάλληλες ομόφωνες Αποφάσεις της Επιτροπής Κοινωνικής Επιτροπής και της ΚΕΔΕ και την πολύτιμη συμβολή και συνεργασία του Υφυπουργού Εργασίας Βασίλη Κεγκέρογλου, ακυρώσαμε την προοπτική της λειτουργεί ας του προγράμματος μέσω κοινωνικών συνεταιρισμών και κρατήσαμε ανοιχτές τις 879 δημοτικές δομές Βοήθεια στο Σπίτι. Το Δεκέμβρη του ίδιου έτους, βέβαια, διαβάζουμε στον τύπο πως ο ίδιος ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ περιοδεύει στους Δήμους της Αττικής ρητορεύοντας υπέρ της λειτουργίας ΚΔΑΠ και Παιδικών Σταθμών, μέσω των (πριν λίγους μήνες απορριφθέντων) Κοιν.Σ.Επ. ! Έχουμε μάλιστα και την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου σύμφωνα με την οποία απέρριψε την προγραμματική σύμβαση που σκόπευε να συνάψει ο Δήμος Μεταμόρφωσης με την Κοιν.Σ.Επ. για τη λειτουργία των Παιδικών Σταθμών επειδή, όπως ξεκάθαρα ανέφερε, "υπέκρυβε την ύπαρξη κέρδους για την αντισυμβαλλόμενη επιχείρηση και απ' ευθείας ανάθεση". ΚΕΡΔΟΣ λοιπόν! Έτσι βλέπει μερίδα των αυτοδιοικητικών πλέον τις Κοινωνικές Δομές. Στη λίστα των καταγγελλόμενων αυτοδιοικητικών, μετά το Δήμαρχο Λαμίας και τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ, έρχεται να προστεθεί και ο Δήμαρχος Ηρακλείου Κρήτης, ο οποίος, σύμφωνα με άρθρο στην ιστοσελίδα της ΚΕΔΕ, παρουσιάζεται ως "πρωτοπόρος" στη στήριξη των Κοιν.Σ.Επ. οι οποίες μεταξύ άλλων θα αφορούν και σε τομείς όπως οι Υπηρεσίες Κοινωνικής Φροντίδας προς Ηλικιωμένα Άτομα και οι Υπηρεσίες Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης, χωρίς να δίνεται καμία διαβεβαίωση πως η λειτουργία των Κοινωνικών Υπηρεσιών του Δήμου θα παραμείνει ως έχει και δε θα παραδοθεί και αυτή στον ιδιωτικό τομέα μέσω των Κοιν.Σ.Επ.
Από την άλλη μεριά έχουμε τον Υφυπουργό Εργασίας κ. Βασίλη Κεγκέρογλου ο οποίος μιλώντας στο Συνέδριο της ΚΕΔΕ στη Θεσσαλονίκη το Φθινόπωρο του 2013 είπε μεταξύ άλλων πως: "το Υπουργείο Εργασίας επεξεργάζεται νομοσχέδιο που θα προβλέπει τη σύναψη κοινωνικών συμπράξεων με επικεφαλής τους Δήμους και σε συνεργασία με όλα τα νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου που δραστηριοποιούνται στον τομέα της κοινωνικής φροντίδας και αλληλεγγύης".
Όταν ερωτήθηκε σε συνάντηση που είχαμε το Γενάρη του 2014, από το ΔΣ του συλλόγου μας, αν οι συμπράξεις αυτές αφορούν στα ΚΔΑΠ και τους Παιδικούς Σταθμούς, η απάντησή του ήταν κατηγορηματικά "όχι".
Γινόμαστε πλέον μάρτυρες ενός πολύ επικίνδυνου και σε καμία περίπτωση τίμιου "παιχνιδιού" με άμεσα θύματα τους ωφελούμενους (γονείς, παιδιά, γέροντες) και τους εργαζόμενους των κοινωνικών δομών. Ορισμένοι Δήμαρχοι εκμεταλλευόμενοι τις άκρως δυσμενείς συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί λόγω της κυβερνητικής πολιτικής, την οικονομική ασφυξία, το πάγωμα των προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ, τις διαθεσιμότητες προσωπικού κλπ επιχειρούν να υποκαταστήσουν, μέσω των Κοιν.Σ.Επ., τη λειτουργία όλων των Κοινωνικών Δομών των Δήμων: την καθαριότητα, τους παιδικούς σταθμούς, τις κοινωνικές και πολιτιστικές δομές κλπ. Παράλληλα οι Κοιν.Σ.Επ. παρουσιάζονται ως μονόδρομος για τους εργαζόμενους που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα ή εργάζονται σε Δημοτικές Επιχειρήσεις που κινδυνεύουν να καταργηθούν και παροτρύνονται από τους Δημάρχους στη δημιουργία Κοι.Σ.Επ. κάτω από την απειλή της απόλυσης.
Κλείνοντας θα θέλαμε να τονίσουμε πως πέρα από τη δική μας ανησυχία, μεταφέρουμε και την αγωνία χιλιάδων γονέων που καθημερινά απευθύνονται σε μας για να ενημερωθούν για το μέλλον που τους επιφυλάσσει αυτή η επικίνδυνη πολιτική της ιδιωτικοποίησης των Κοινωνικών Δομών και να ξέρουν όσοι ευθύνονται γι αυτήν πως θα μας βρουν ενωμένους απέναντί τους.


καμία Κοινωνική Δομή σε ιδιώτες
Δημόσιες και δωρεάν Κοινωνικές Υπηρεσίες των Δήμων για όλους τους πολίτες
επαρκής χρηματοδότηση για τη σωστή λειτουργία όλων των Δομών
μόνιμες θέσεις εργασίας με αξιοκρατικές διαδικασίες (ΑΣΕΠ)



με εκτίμηση για το ΔΣ

ο Πρόεδρος  ΠΑΠΑΧΑΤΖΉΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ο Γ. Γραμματέας  ΑΝΕΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Εθνικό Θέατρο και Βοήθεια στο σπίτι

                   Δελτίο τύπου

Το Σωματείο ΒΣΣ ν.Αττικής ευχαριστεί θερμά  τον Δ/ντή   του Εθνικού θεάτρου κ. Σωτήρη Χατζάκη για την πρωτοβουλία και διάθεση συνεργασίας  με το Βοήθεια στο Σπίτι, προκειμένου να δοθεί  η  ευκαιρία στους ανήμπορους συμπολίτες μας να απολαύσουν  και να βιώσουν κατ' οίκον τη θεατρική παράσταση  "τα ρόδινα ακρογιάλια" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
Η παράσταση έχει διάρκεια 40 λεπτά,  είναι δωρεάν και παρακαλούνται οι υπεύθυνοι των δομών του  Βοήθεια στο Σπίτι, να έρθουν σε επικοινωνία με την κ. Ράπτη.  

Εθνικό Θέατρο [mailto:strapti@n-t.gr]  

Αγαπητοί κύριοι,
 από τη φετινή χειμερινή περίοδο, το Εθνικό Θέατρο θα εφαρμόσει για πρώτη
φορά τη δράση «Θέατρο κατ’ Οίκων». Η ουσία αυτής της δράσης είναι η θέληση να
φτάσει η θεατρική τέχνη κοντά στους συμπολίτες μας που λόγω ειδικών συνθηκών
δεν μπορούν να έρθουν στο θέατρο. Οι συνθήκες αυτές μπορεί να είναι αναπηρία,
μεγάλη ηλικία, κατάκλυση, που υποχρεώνουν τον άνθρωπο να μένει έγκλειστος στο
σπίτι του. Ο εγκλεισμός όμως μπορεί επίσης να αφορά περιπτώσεις εγκλεισμού σε
σωφρονιστικό ίδρυμα, κέντρο απεξάρτησης από ουσίες, ή ακόμη και κέντρα
αποκατάστασης.
 Με όχημα τη λογοτεχνία, τόσο τα αμιγώς θεατρικά κείμενα, όσο και το
διήγημα και την ποίηση, μια ομάδα ηθοποιών πηγαίνει στους χώρους όπου
βρίσκονται οι άνθρωποι που έχουν ανάγκη την τέχνη. Εφόδιά μας είναι τα σώματά
μας, οι φωνές μας, τα κείμενα, και μια μεγάλη επιθυμία να επικοινωνήσουμε μέσα
από αυτά με όσο περισσότερους ανθρώπους έχουν ανάγκη την ευεργετική
επίδραση της τέχνης.
 Αρωγοί μας στη δράση αυτή επιθυμούμε να είναι οι φορείς που
δραστηριοποιούνται στον τομέα της φροντίδας, της υγείας, της απεξάρτησης, του
σωφρονισμού, αλλά και οι φορείς τη τοπικής αυτοδιοίκησης.
 Θα χαρούμε πολύ να επικοινωνήσετε μαζί μας για να σας ενημερώσουμε
λεπτομερέστερα για το «Θέατρο κατ’ οίκων» και τη φετινή του δραστηριότητα.
Με εκτίμηση
Στέλλα Ράπτη

Στοιχεία επικοινωνίας: 6936562656 strapti@n-t.gr

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

Πώς θα βρείτε τον γιατρό του ΕΟΠΥΥ που χρειάζεστε

Πώς θα βρείτε τον γιατρό του ΕΟΠΥΥ που χρειάζεστε

eoppyΤηλεφωνικό κέντρο ενημέρωσης των ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ θα λειτουργεί από σήμερα, προκειμένου να ενημερώνονται οι ασφαλισμένοι για το δίκτυο των συμβεβλημένων γιατρών που μπορούν να επισκεφτούν, καθώς και το πού μπορούν να βρουν ελεγκτές ιατρούς.
Έτσι, οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να τηλεφωνούν, με αστική χρέωση, στο 210-3803470 από τις 8.00 το πρωί έως τις 15.00 το μεσημέρι.
Σημειώνεται, ότι ο ΕΟΠΥΥ έχει αποστείλει σε όλους τους δημάρχους της χώρας κατάλογο με τους συμβεβλημένους γιατρούς του κάθε δήμο, προκειμένου να αναρτηθούν στα δημαρχεία, στα ΚΕΠ ή σε όποιο σημείο κριθεί απαραίτητο, για να ενημερώνονται οι κάτοικοι του κάθε δήμου.
Επίσης, οι ασφαλισμένοι για κάθε πληροφορία μπορούν να επισκέπτονται το site του ΕΟΠΥΥ, www.eopyy.gov.gr.
Πηγή: aftodioikisi.gr

Προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τους παιδικούς σταθμούς

Προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τους παιδικούς σταθμούς

Το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε την προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού ώστε να εκφράσουν ενδιαφέρον όλοι οι ενδιαφερόμενοι συνεταιρισμοί.

Συγκεκριμένα, θυμίζουμε ότι ο δήμος στην προσπάθειά του να καλύψει τις θέσεις προσωπικού στους βρεφονηπιακούς σταθμούς, εφόσον δεν μπορεί να κάνει προσλήψεις εκτός από δίμηνες συμβάσεις, κάτι που δεν επιθυμούσε, σύναψε σύμβαση με τον Κοινωνικό Συνεταιρισμό που είχε δημιουργηθεί στο Ρέθυμνο για αυτό τον σκοπό, με απευθείας ανάθεση, κάτι που μέχρι πρότινος επιτρεπόταν.

Ωστόσο ο επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου απέρριψε τα εντάλματα πληρωμής των εργαζομένων που κατατέθηκαν από το δήμο, επικαλούμενος πρόσφατη απόφαση κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που είχε απορρίψει τον προσυμβατικό έλεγχο σε δήμο της Αττικής επειδή η προγραμματική σύμβαση είχε συναφθεί με απευθείας ανάθεση με διαπραγμάτευση και όχι μετά από προκήρυξη.

«Πρέπει πλέον οι προγραμματικές συμβάσεις εφόσον υπάρχουν κοινωνικοί συνεταιρισμοί περισσότεροι του ενός, να ανατίθενται και να υπογράφονται μετά από προκήρυξη διαγωνισμού», τόνισε ο αρμόδιος δημοτικός σύμβουλος κ. Γρηγόρης Τσιομπίκας.

Εξηγώντας στη συνέχεια τη διαδικασία ο δήμαρχος κ. Γιώργος Μαρινάκης τόνισε: «Ενώ υπήρχε μια πρακτική δεδομένη επί τρία χρόνια με τις συγκεκριμένες συνεταιριστικές κοινωφελείς επιχειρήσεις ξαφνικά άλλαξε νομολογία το Ελεγκτικό. Στο δήμο Mεταμόρφωσης Aττικής προέκυψε ένα ζήτημα και νομολόγησε το Ελεγκτικό ότι πρέπει και σε αυτές τις περιπτώσεις να προηγείται διαγωνισμός αφού πρόκειται για δημόσια σύμβαση. Ο νόμος λέει ρητά όμως ότι οι δήμοι μπορούν να κάνουν συμβάσεις με τους συνεταιρισμούς και θεωρώ ότι πρέπει να κάνει η πολιτεία μια ερμηνευτική ρύθμιση και να διευκρινίσει ότι ο ειδικός νόμος είναι επικρατέστερος του γενικού. Για να μη βρεθούν όμως οι δομές μας χωρίς προσωπικό, είμαστε υποχρεωμένοι τώρα να διεκδικήσουμε την πλήρωση των δομών με ανθρώπους που μπορούν να βοηθήσουν ως ανάδοχοι και παράλληλα πολιτικά να διεκδικήσουμε την τροποποίηση του νομικού καθεστώτος».

Ο ίδιος ευχαρίστησε τους εργαζόμενους που συνεχίζουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους σταθμούς οικειοθελώς χωρίς να έχουν εξασφαλίσει τίποτα για το μέλλον.

ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ

Το χθεσινό δημοτικό συμβούλιο ξεκίνησε με την κοπή της βασιλόπιτας πίτας για το 2014, καθώς ήταν η πρώτη συνεδρίαση της χρονιάς, με τον δήμαρχο να εύχεται η νέα χρονιά να είναι καλύτερη από την προηγούμενη, με υγεία για όλους.

Tυχερές ήταν η διευθύντρια υπηρεσιών του δήμου κα Ψαρουδάκη και η γραμματέας του δημοτικού συμβουλίου κα. Γαργερού καθώς το φλουρί βρέθηκε μεταξύ των δύο κομματιών της πίτας που μοιράστηκαν.

Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ


Και ενώ τα Βοήθεια στο Σπίτι επί ένα χρόνο έδωσαν μάχη  σε όλη την Ελλάδα για την αποφυγή ιδιωτικοποιήσεων των  κοινωνικών δομών στους Δήμους, κάποιοι εργαζόμενοι που παραμυθιάζονται από τους τοπικούς τους "άρχοντες" και πιστεύουν ότι θα γίνουν πετυχημένοι επιχειρηματίες μέσα σ' αυτήν την οικονομική εξαθλίωση που βιώνει η χώρα, πολύ εύκολα και αφελέστατα προχωρούν στην δημιουργία ΚΟΙΝΣΕΠ αντί να αγωνιστούν για τα αυτονόητα ,για τη θεσμοθέτηση επιτέλους όλων των κοινωνικών δομών για δωρεάν κοινωνικές παροχές  προς όλους τους πολίτες !
 Το πανελλήνιο συντονιστικό ΒΣΣ καταγγέλλει την απόφαση του Δημάρχου Λαμίας και του δημοτικού συμβουλίου για τη λειτουργία 11 ΚΟΙΝΣΕΠ, (9 δομές Κέντρων δημιουργικής απασχόλησης παιδιών , μία για την καθαριότητα, και μία άλλη με αντικείμενο την λειτουργία του Μουσείου Θερμοπυλών), παρά τις ενστάσεις της αντιπολίτευσης ότι μέσω των ΚΟΙΝΣΕΠ ανοίγει η κερκόπορτα για ιδιωτικοποίηση των κοινωνικών δομών του Δήμου και επιχειρείται η παραπέρα ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας.
Το πανελλήνιο συντονιστικό ΒΣΣ καταδικάζει οποιαδήποτε ενέργεια αυτοδιοικητικών οι οποίοι για πρόσκαιρες ανάγκες πολιτικής επιβίωσης μετατρέπουν τις κοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων σε επιχειρήσεις ειδικού σκοπού και τα κοινωνικά αγαθά σε υπηρεσίες – εμπορεύματα , που θα μπορούν να τα απολαμβάνουν μόνο όσοι μπορούν να τα πληρώσουν!
Όσο για τους εργαζόμενους,   ακόμα και αν  υποθέσουμε ότι για την παρούσα περίοδο θα απορροφήσει τους ήδη  υπάρχοντες,  θα λειτουργούν στις συνθήκες ενός σύγχρονου δουλεμπορίου, χωρίς συνδικαλιστικά δικαιώματα με επισφαλή και περιορισμένου χρόνου εργασία, αφού είναι βέβαιο ότι στην επόμενη φάση θα συμβληθoύν με ιδιώτες. Και αυτό θα το έχουν επιτρέψει οι αυτοδιοικητικοί, οι οποίοι αντί να παλεύουν με τους εργαζόμενους για δωρεάν κοινωνικές  παροχές προς όλους τους πολίτες, μας θυσιάζουν όλους στο μικρόκοσμο της πολιτικής τους επιβίωσης !


Εκτός επιδόματος επικίνδυνης & ανθυγιεινής εργασίας εργαζόμενοι στην Τ.Α.

Εκτός επιδόματος επικίνδυνης & ανθυγιεινής εργασίας εργαζόμενοι στην Τ.Α.

 

Εκτός επιδόματος επικίνδυνης & ανθυγιεινής εργασίας εργαζόμενοι στην Τ.Α.
Τον αποκλεισμό κατηγοριών εργαζομένων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από την χορήγηση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας - ενώ σε άλλες Υπηρεσίες του Δημοσίου σε αντίστοιχες κατηγορίες εργαζομένων χορηγείται - καταγγέλλει η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α., και συνεχίζει «η οποία δημιουργεί άνιση και άδικη μεταχείριση των εργαζομένων στους Ο.Τ.Α. Α’ Βαθμού που ανήκουν κατά κύριο λόγο στις κατηγορίες Υ.Ε. και Δ.Ε. και οι οποίοι είδαν με το Ν.4024/2011 τις αποδοχές τους να περικόπτονται κατά 50% και να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις καθημερινές τους ανάγκες».Η σχετική ανακοίνωση της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. κοινοποιήθηκε με επιστολή της προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλ. Διακυβέρνησης, Γιάννη Μιχελάκη και Κυριάκο Μητσοτάκη, αντίστοιχα, και τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, η οποία και συμπληρώνει:
«Η αποδοχή της πρότασής μας για την τροποποίηση της κοινής Υπουργικής Απόφασης θα αποτρέψει ένταση και κινητοποιήσεις των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα».
Ακολουθούν, αναλυτικά οι κατηγορίες:
  1. Εργατοτεχνίτες εν γένει: Σιδηρουργοί, Υδραυλικοί, Αλουμινάδες, Ηλεκτρολόγοι, Φανοποιοί, Τεχνίτες Συντηρητές, Πρακτικοί Μηχανικοί, Εργάτες Κήπων, Τεχνίτες Κηπουροί-Δενδροκόμοι-Ανθοκηπουροί, οι απασχολούμενοι στην τοποθέτηση Υαλοπινάκων, Εργάτες και Τεχνίτες στη σήμανση των Οδών, Εργάτες και Τεχνίτες Σωληνώσεων και Σιδηροκατασκευών και οι Ηλεκτροσυγκολλητές.
  2. Οικοδομικές εργασίες: Οικοδόμοι, Τεχνίτες Οικοδόμοι, Κτίστες Πέτρας, Καλουπατζήδες, Σοβατζήδες, Κτίστες, Ξυλουργοί, Ελαιοχρωματιστές, Εργάτες οδοποιίας, Εργάτες και Τεχνίτες Ύδρευσης.
  3. Υγειονομικό προσωπικό: Τραπεζοκόμοι, Βοηθοί Μάγειροι, Μάγειροι, Οικογενειακοί Βοηθοί, Νοσηλευτές, Νοσοκόμοι, Φυσικοθεραπευτές κ.λπ.
  4. Νυχτοφύλακες, Φύλακες-Εργάτες, Εργάτες Γενικών καθηκόντων και το Εποπτικό προσωπικό της καθαριότητας.
  5. Καθαρίστριες-στές Εσωτερικών χώρων, Δημοτικών Γηροκομείων, Σχολικών Κτιρίων, Παιδικών Σταθμών, Δημοτικών Γυμναστηρίων, Κολυμβητηρίων και Γηπέδων.
  6. Εργάτες και Τεχνίτες που απασχολούνται στους Βιολογικούς καθαρισμούς, τους Σταθμούς Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, τους Χώρους Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων και Χώρους Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων.
  7. Οι Μουσικοί Πνευστών Οργάνων.
  8. Οι Εργάτες των Δημοτικών Σφαγείων.
  9. Οι Εργάτες Καθαριότητας των Δημοτικών Νεκροταφείων.
  10. Οι Καμαρώτοι-Καμαριέρες και οι Τρίφτες στα Δημοτικά Λουτρά.
  11. Οι Εργάτες και Τεχνίτες Ψεκασμού.
  12. Οι απασχολούμενοι ως Θερμαστές και Λεβητοκαθαριστές.


epoli.gr

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΒΣΣ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ

ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΒΣΣ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ





























ΕΚ ΤΟΥ Δ.Σ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΟΛΟΥΣ  ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΜΑΣ !!!!!!!!!!!













Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014

ΔΩΡΕΑΝ: Νομική υποστήριξη

ΔΩΡΕΑΝ: Νομική υποστήριξη

Αθήνα. Μια ομάδα δικηγόρων παρέχει δωρεάν νομικές συμβουλές στους οικονομικά ασθενείς πολίτες

ΑΘΗΝΑ ΛΕΒΕΝΤΗ


Claes Oldenburg - Coosje Van Bruggen

Κάθε Τετάρτη απόγευμα, στο καφέ Φλοράλ, στη μπλε πολυκατοικία της πλατείας Εξαρχείων, μία συνεργατική ομάδα 11 νομικών, παρέχει δωρεάν νομική υποστήριξη σε οικονομικά αδύναμους πολίτες.

Η πρώτη συνάντηση ήδη πραγματοποιήθηκε και αφορούσε κυρίως περιπτώσεις ανθρώπων που θέλουν να υποβάλουν δηλώσεις προς τις τράπεζες, προκειμένου να ενταχθούν στο καθεστώς προστασίας της κύριας κατοικίας τους, για να γλιτώσουν τα σπίτια τους από τον πλειστηριασμό.


Info: Δωρεάν νομικές συμβουλές, καφέ Φλοράλ, Θεμιστοκλέους 80, Πλατεία Εξαρχείων. Κάθε Τετάρτη 18.00-20.00 μ.μ. Τηλ.: 6932-460039, 6977-208875


Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2014

Τακτικές διαίρει και βασίλευε από την κυβέρνηση

Κατατέθηκε χθες Τρίτη (11/2) το νομοσχέδιο για την «αξιολόγηση», το οποίο εισάγειπροκαθορισμένες «νόρμες» απόδοσης για την άμεση κατηγοριοποίηση των εργαζομένων σε 3 βαθμίδες (υψηλή, μέτρια και χαμηλή), προκειμένου να λάβει επίχρισμα νομιμοποίησης η απόλυση των υπαλλήλων που χαρακτηρίζονται από χαμηλή βαθμολογία.
Βάση του νέου συστήματος των ποσοστώσεων, υποχρεωτικά μόνο το 25% των υπαλλήλων θα λαμβάνει «άριστα», το 60% θα λάβει έναν «προβιβάσιμο» βαθμό και το 15% θα παίρνει «κάτω από τη βάση», κάτι που μεταφράζεται σε περίπου 73.000 εργαζόμενους προς υποψήφιους προς άμεση απόλυση (δηλαδή το 15% των 736.000 όσων απασχολούνται σε όλο το Δημόσιο).

Προφανής στόχος της κυβέρνησης, μέσα από αυτές τις πολιτικές, είναι η πολυδιάσπαση των εργαζομένων, ο κανιβαλισμός και η ενίσχυση των πελατειακών σχέσεων, προκειμένου να υλοποιηθούν ευκολότερα τα μνημονιακά σχέδια, ενώ σε παράλληλη εξέλιξη βρίσκεται και η μετατροπή του κράτους σε απροκάλυπτο όργανο καταστολής των αγώνων του λαού, με την συστηματική ενίσχυση των τομέων ασφάλειας (αστυνομία, ΜΑΤ, κρατική ασφάλεια κλπ).

Με την νέα αξιολόγηση να προστίθεται σύντομα, αν δεν υπάρξει αντίδραση, στη «φαρέτρα» της μνημονιακής συγκυβέρνησης ας αναλογιστούν οι συνδικαλιστικές παρατάξεις (Παρεμβάσεις-ΠΑΜΕ) που αρνούνται τη δημιουργία αγωνιστικού προεδρείου στην εκτελεστική επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ,  ποιους εξυπηρετούν με τη στάση τους.

Κύμα απολύσεων: στο Στόχαστρο 49.000 εργαζόμενοι

Με αμείωτη ένταση προωθείται η εκστρατεία διεύρυνσης της δεξαμενής διαθεσιμοτήτων - απολύσεων στο Δημόσιο, καθώς η κυβέρνηση σκοπεύει να πραγματοποιήσει έλεγχους στους διορισμούς χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων το προσεχές διάστημα. Στο «μικροσκόπιο» μπαίνουν, για αρχή, τρεις κατηγορίες υπαλλήλων, ο αριθμός των οποίων ανέρχεται συνολικά σε 48.910. Ειδικότερα, πρόκειται για 9.873 επιτυχόντες σε προκηρύξεις του ΑΣΕΠ την περίοδο 2003-2009, 3.800 προσληφθέντες το 2011 στην Πυροσβεστική καθώς και 35.239 συμβασιούχους που μονιμοποιήθηκαν με το Διάταγμα Παυλόπουλου.

Σύμφωνα με τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκο Μητσοτάκη, βρίσκεται σε εξέλιξη ο έλεγχος για την εγκυρότητα των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας που αποτέλεσαν προϋπόθεση διορισμού 9.873 επιτυχόντων σε 49 προκηρύξεις του ΑΣΕΠ από το 2003-2009 και το Σώμα Επιθεωρητών έχει συγκεντρώσει τα αναγκαία στοιχεία που απαιτούνται για τη διασταύρωση.

Ήδη, στο Υπουργείο Πολιτισμού έχουν εντοπιστεί 47 περιπτώσεις υπαλλήλων και προκύπτουν βάσιμες υποψίες ότι πολλές μετατροπές συμβάσεων βάσει του Προεδρικού Διατάγματος δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις, είπε ο κ. Μητσοτάκης και ενημέρωσε την Επιτροπή Θεσμών ότι διευρύνεται ο έλεγχος για να διαπιστωθεί αν υπήρχαν εκτεταμένες πρακτικές που καταστρατήγησαν το πνεύμα του ΠΔ.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την εφημερίδα «Ημερησία», η περίπτωση της Πυροσβεστικής αφορά σε διαγωνισμό του 2011 για την πρόσληψη 3.400 θέσεων πυροσβεστών πενταετούς υποχρέωσης και 400 θέσεων για πολιτικό προσωπικό. 

Επιλαχόντες του διαγωνισμού κατήγγειλαν περιπτώσεις πλαστών πιστοποιητικών σπουδών, στρατολογικής κατάστασης, διπλωμάτων οδήγησης κ.ά., που αύξαναν την τελική μοριοδότηση, ενώ οι αρχικοί έλεγχοι κατέδειξαν περίπου 170 υποψήφιους με διάφορες παρατυπίες. Έκτοτε συστήθηκε επιτροπή για διασταύρωση από μηδενική βάση όλων των δικαιολογητικών, η οποία εκτιμάται ότι θα τελειώσει το έργο της πριν από το Πάσχα.

Η τρίτη κατηγορία αφορά στους μονιμοποιηθέντες με το ΠΔ Παυλόπουλου, για τους οποίους άμεσα θα τεθεί σε ισχύ διαδικασία επανελέγχου της μετατροπής των συμβάσεών τους σε αορίστου χρόνου με την κατάθεση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης. Αφορμή για την έναρξη των ελέγχων αυτών ήταν περιπτώσεις υπαλλήλων του πρώην Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού (Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων), οι οποίοι βάσει πορίσματος του ΣΕΕΔΔ μονιμοποιήθηκαν με πλαστές βεβαιώσεις προϋπηρεσίας που έγιναν δεκτές από τα υπηρεσιακά συμβούλια.

Οι έλεγχοι στις περιπτώσεις πλαστών δικαιολογητικών συνεχίζονται σε όλο το Δημόσιο και μόνο στην περίπτωση της πρώην Δημοτικής Αστυνομίας έχουν εντοπισθεί 71 περιπτώσεις πλαστών δικαιολογητικών που χρησιμοποιήθηκαν για την πρόσληψή τους και έχουν ήδη ανακληθεί 55 διορισμοί.

Στοιχεία από iskra

περιφέρειας Αττικής ένταξη 39 νέων έργων

Στην ένταξη 39 νέων έργων με προϋπολογισμό 15 εκατομμύρια ευρώ προχώρησε χθες το περιφερειακό συμβούλιο, μετά την κατά πλειοψηφία έγκριση της 1ης Τροποποίησης του Προγράμματος Εκτελεστέων Έργων της περιφέρειας Αττικής. Μετά την αλλαγή αυτή ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων που χρηματοδοτούνται από ιδίους πόρους ανέρχεται στα 214 εκατομμύρια Ευρώ για το οικονομικό έτος 2014.
Ο περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός στην ομιλία του τόνισε:
«Η Περιφέρεια Αττικής είναι ο μοναδικός Οργανισμός, ο οποίος έχει δημιουργήσει αποθεματικό που φτάνει τα 317 εκατομμύρια ευρώ. Το αποθεματικό αυτό δεν προέκυψε τυχαία, αλλά είναι αποτέλεσμα χρηστής διαχείρισης που εφαρμόσαμε ήδη από το 2003 ως Νομαρχία Αθηνών αλλά και μετά ως Περιφέρεια Αττικής και προσεκτικής αξιοποίησης όλων των πηγών χρηματοδότησης. Τα έργα που αυτή τη στιγμή υλοποιούνται στους 66 Δήμους από την Περιφέρεια εντάσσονται σε συγκεκριμένο σχεδιασμό που στόχο έχει τη δημιουργία ουσιαστικών υποδομών στην Αττική, τη διαχείριση των απορριμμάτων, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των 5 εκατομμυρίων πολιτών της και την τόνωση της ανάπτυξης. Επίσης, μέσα από σκληρή και συντονισμένη δουλειά φτάσαμε την απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ στο 77%».
Από την παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση», ο κ. Γιάννης Μανουσογιαννάκης αναφέρθηκε στην απουσία συνολικού σχεδιασμού όσον αφορά στα ενταγμένα στο Πρόγραμμα έργα, τα οποία χαρακτήρισε αποσπασματικά, ενώ σε μερικά από αυτά δεν έχει εξασφαλισθεί η μετέπειτα λειτουργία τους.
Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο δήμαρχος Νίκαιας, κ. Γιώργος Ιωακειμίδης, ο οποίος ευχαρίστησε την περιφέρεια Αττικής για την ένταξη στο Πρόγραμμα Εκτελεστέων έργων ενός παιδικού σταθμού στην περιοχή επισημαίνοντας: «Ο Δήμος μας διαθέτει οκτώ συνολικά παιδικούς σταθμούς, από τους οποίους μόνον οι δυο είναι ιδιόκτητοι. Η σημερινή απόφαση της Περιφέρειας Αττικής δίνει λύση στο σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε με τη στέγαση των δομών αυτών.»
Τέλος, ο κ. Γρ. Ζαφειρόπουλος από την «Αττική Νέα Προοπτική» τόνισε ότι από τη μια μεριά θα έπρεπε να υπάρχει ένα συνολικό σχέδιο, το οποίο να είναι αλληλένδετο με τις δράσεις και τα έργα της περιφέρειας Αττικής, αλλά και από την άλλη αντιλαμβάνεται την αυτοδιοικητική λογική και τα συγκεκριμένα αιτήματα των Δήμων που αφορούν σημαντικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και τα οποία θα πρέπει να ικανοποιούνται.
 πηγή:aftodioikisi.gr

Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ-ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Μετά από επικοινωνία του σωματείου ΒΣΣ ν. Αττικής με το υπουργείο εσωτερικών σας αναφέρουμε ότι από την ερχόμενη Δευτέρα τα χρήματα που αφορούν την αποπληρωμή του του τριμήνου 2013 το 20% θα είναι στους Δήμους. Δεν θα απαιτηθούν εκ νέου δικαιολογητικά από την ΕΕΤΑΑ για την καταβολή των χρημάτων . Οι εργαζόμενοι ας ενημερώσουν τους φορείς τους . 

Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2014

Η ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Η ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Γράφει ο:
Θαλής Σφήκας
Κοινωνικός Επιστήμονας
Πρόεδρος Συλ. Εργ. Προγρ. «Βοήθεια στο Σπίτι» Ν. Φθιώτιδας - Ευρυτανίας


Η κρίση στην Ελλάδα αναδεικνύετε μέσα από την διάκριση διακυβέρνησης της χώρας των τελευταίων δεκαετιών και μιας  χρόνιας παθογένειας που διαπερνά ολόκληρη την κοινωνία και εμποδίζει την εύρυθμη λειτουργία όλων των θεσμών, κυρίως του κράτους και γενικότερα του πολιτικού συστήματος. Οι παθογένειες που υπάρχουν όχι μόνο στην χώρα μας είναι παγιωμένες μορφές κοινωνικών σχέσεων διαμεσολάβησης για την επίτευξη στόχων με «πλάγιο» τρόπο, που οι καταβολές τους ανάγονται σε παραδοσιακές κοινωνίες.
Η κρίση της χώρα μας δεν προήλθε αποκλειστικά από το εξωτερικό χρέος αλλά είναι συνέπεια σύμπραξης πολλών εσωτερικών και εξωτερικών παραγόντων.
Της κακής δημοσιονομικής πολιτικής που κατέστησε το χρέος μη βιώσιμο, της πολιτικής αλόγιστων παροχών και την αδυναμία είσπραξης εσόδων.
Την χρόνια εσωτερική παθογένεια η οποία είχε δημιουργήσει τους όρους για την εμφάνιση και το μέγεθος της οξείας κρίσης.
Την εξωτερική παρέμβαση που οφείλεται κυρίως στον υπέρογκο εξωτερικό δανεισμό της χώρας.
Την μεγάλη δημοσιότητα από τα ΜΜΕ επιλεγμένων στοιχείων που υπογραμμίζουν την αναξιοπιστία και την αφερεγγυότητα της χώρας όπως η παραποίηση στατιστικών στοιχείων.
Η ίδια η Ευρωπαϊκή ένωση αντέδρασε σπασμωδικά: πρώτα προχώρησε στην ενοχοποίηση ενός λαού και δεύτερον αποποιούμενη την ευθύνη της για την μη οργανωτική της ολοκλήρωση.
Όμως η κρίση στην Ελλάδα δεν είναι αποκλειστικά οικονομική αλλά ευρύτερα κοινωνική. Η επίδραση της κρίσης στις κοινωνικές σχέσεις γίνεται κατά πολλούς τρόπους.
Το πέρασμα από τις κοινωνικές σχέσεις μιας καθορισμένης και ομαλής καθημερινότητας σε καταστάσεις διάρρηξης σχέσεων, κοινωνικού αποκλεισμού, μετανάστευσης, διάλυσης της κοινωνικής συνοχής έγινε συνηθισμένο, και διακριτικό φαινόμενο, το πέρασμα έχει όνομα: ανεργία, μπλοκάκι, ελαστική εργασία, φτώχια που συνοδεύονται με την αποδόμηση της κοινωνικής πρόνοιας και προστασίας.
Ο αποκλεισμός δεν έχει πια όνομα επεκτείνεται σε ολόκληρο τον πληθυσμό κυρίως τους νέους ανοίγοντας ένα χάσμα μεταξύ γενεών.
Στην χώρα μας η κοινωνική συνοχή θεμελιώνεται σε κάποιες αποδεκτές αξίες ποιες μπορεί να είναι αυτές όταν το κράτος πρόνοιας αποψιλώνεται, οι οικονομικές ανισότητες αυξάνονται, οι κοινωνικές αντιθέσεις εντείνονται, και το 1/3 του πληθυσμού αγγίζει τα όρια της φτώχειας. Αν η κοινωνική συνοχή εξασφαλίζεται με τον κοινωνικό καταμερισμό εργασίας τι μπορεί να πει κανείς όταν η ανεργία έχει φθάσει το 30%.
H Ελλάδα οφείλει να  εκσυγχρονιστεί και να προσαρμόσει τις επιχειρήσεις στις σύγχρονες απαιτήσεις λειτουργίας και ανταγωνισμού, ελάττωση, εγκατάλειψη βασικών στοιχείων παθογένειας που διαβρώνουν όλους τους θεσμούς και σχέσεις κάποιες διαρθρωτικές αλλαγές στην δημόσια διοίκηση και φυσικά ισχυρότερη παρεμβατική κοινωνική πολιτική του κράτους.
Στην ουσία η Ελλάδα χρειάζεται οχι δημοσιονομικά μέτρα αλλά μεταρρυθμίσεις  που μπορούν να οδηγήσουν στην κοινωνική ανακατάταξη

Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2014

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ



Το Σωματείο  εργαζομένων Βοήθεια στο σπίτι Ν. Αττικής σας προσκαλεί στην ετήσια κοπή  Βασιλόπιτας που θα γίνει την Παρασκευή 21/2/2014 και ώρα 9:00μμ στο μουσικό μεζεδοπωλείο «Στα Πέριξ» Αγίας Λαύρας 18, Άνω Πατήσια.

Τιμή πρόσκλησης 15 Ευρώ. (Στη τιμή περιλαμβάνεται φαγητό και απεριόριστο κρασί).

ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ  ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

   Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ  
Σοφία Κολιζέρα   
Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
 Κωνσταντία Φούκη



Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014

Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» Για την πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου

. Για την πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου στα ΝΠΙΔ των ΟΤΑ στο πλαίσιο προγραμμάτων: Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι»

 Με το άρθρο 127 του ν.4199/2013 παρατάθηκε εκ νέου η διάρκεια των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου του απασχολούμενου στο πλαίσιο του προγράμματος προσωπικού έως 30-9-2014, επομένως δεν απαιτείται η προηγούμενη χορήγηση της έγκρισης της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει. Έχοντας υπόψη τα ανωτέρω, οι φορείς θα πρέπει να αποστείλουν τα αιτήματά τους σύμφωνα με τις διαδικασίες που παρατίθενται στα Παραρτήματα, ανάλογα με το είδος του αιτήματος, για το προσωπικό ορισμένου χρόνου το αργότερο έως 10-2-14 στο Υπουργείο Εσωτερικών και για τις συμβάσεις μίσθωσης έργου έως 17-2-14 στο ΑΣΕΠ, σύμφωνα με τις οδηγίες μας. Ύστερα από αυτά, παρακαλούμε: α) να ενημερώσετε άμεσα τους φορείς αρμοδιότητάς σας, εφιστώντας τους την προσοχή, ώστε να περιορίσουν τα αιτήματά τους στα απολύτως απαραίτητα αξιολογώντας τις προτεραιότητές τους και β) να τηρήσετε πιστά την ημερομηνία υποβολής των αιτημάτων, για να απεικονιστούν συνολικά τα αιτήματα ώστε να προωθηθούν άμεσα για έγκριση από τα αρμόδια όργανα.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ - ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ

ΑΔΑ: ΒΙΨ0Ν-Ν9Α
                         ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ
          
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Αθήνα,     30        Ιανουαρίου 2014
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Αριθ. Πρωτ.: οικ. 3259
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Δ/ΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΤΑ
ΠΡΟΣ: τους κ.κ. Γενικούς Γραμματείς
ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΟΤΑ
            Αποκεντρωμένων Διοικήσεων

           
Ταχ.Δ/νση
: Σταδίου 27

Τ.Κ.
: 10183 Αθήνα

Τηλέφωνo
: 213-1364339-340-397

FAX
: 213-1364383, -389



ΘΕΜΑ:

Προγραμματισμός προσλήψεων έκτακτου προσωπικού έτους 2014 στους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και τα ΝΠΙΔ της Αυτοδιοίκησης

Όπως γνωρίζετε, το 2014, σύμφωνα με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, αποτελεί έτος περιφερειακών και δημοτικών εκλογών, και ως εκ τούτου καθίσταται ενεργής η πρόβλεψη του άρθρου 17 του ν.3870/2010, ως ισχύει, με την οποία αναστέλλονται οι πάσης φύσεως προσλήψεις και υπηρεσιακές μεταβολές, καθώς και οι προπαρασκευαστικές αυτών ενέργειες, για το δίμηνο χρονικό διάστημα που προηγείται των αυτοδιοικητικών εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων αιρετών οργάνων.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόκειται για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, οι φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τα Νομικά Πρόσωπα αυτών θα πρέπει να έχουν ήδη στελεχωθεί με το απαραίτητο προσωπικό για την κάλυψη εποχικών, παροδικών ή πρόσκαιρων αναγκών, για την πραγματοποίηση συγκεκριμένων έργων, καθώς και στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων πριν την έναρξη της εκλογικής περιόδου.
Στο πλαίσιο αυτό, οι φορείς αρμοδιότητάς μας (ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού, ΝΠΙΔ αυτών, ΚΕΔΕ, ΠΕΔ, ΕΝΠΕ και Περιφερειακά Ταμεία Ανάπτυξης, όπως αναλυτικά παρατίθενται στην Α.Π. οικ.8920/6-3-2013 εγκύκλιό μας) παρακαλούνται για την ορθή και έγκαιρη υποβολή των αιτημάτων τους για το έτος 2014, αξιολογώντας τις ανάγκες τους και λαμβάνοντας υπόψη τη δημοσιονομική κατάσταση και την περιστολή των κρατικών δαπανών.
Σε περίπτωση που τα αιτήματα των φορέων αφορούν την πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για την κάλυψη αμιγώς εποχικών αναγκών, σύμφωνα με την παρ.8 του άρθρου 9 του ν.3812/2009, είναι απαραίτητο να αποστέλλουν αιτήματα παροχής γνωμοδότησης για πλήρωση θέσεων εποχικών αναγκών στις υπηρεσίες σας, οι οποίες εν συνεχεία θα διαβιβάζουν αυτά στο ΥΠΕΣ,  προκειμένου να εκδοθεί η προβλεπόμενη απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών, ύστερα από γνώμη του ΑΣΕΠ. Το σχετικό υπόδειγμα διατίθεται στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ (www.asep.gr), στη διαδρομή: Συμβάσεις/ορισμένου χρόνου (ΣΟΧ)-Εποχικό/Υποδείγματα ανακοινώσεων/Αίτημα χορήγησης γνωμοδότησης εποχικού προσωπικού.
Όπως προαναφέρθηκε, τα αιτήματα των φορέων θα πρέπει να υποβληθούν στο πλαίσιο της τρέχουσας δημοσιονομικής πολιτικής. Ειδικότερα, από τις διατάξεις του άρθρου 11 παρ.7 του ν.3833/2010 όπως ισχύει (εδαφ.2 της υποπαραγράφου Ζ5 της παραγράφου Ζ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012), προβλέπεται ότι οι εγκρίσεις για την πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και για τη σύναψη συμβάσεων έργου στους φορείς αρμοδιότητάς σας θα είναι μειωμένες κατά 20 % για το 2014 σε σχέση με το 2013. Από τον περιορισμό αυτό εξαιρείται το προσωπικό ανταποδοτικού χαρακτήρα, το προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και οι συμβασιούχοι έργου που αμείβονται αποκλειστικά από έσοδα υπό τη μορφή αντιτίμου και το προσωπικό που απασχολείται στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων κοινοτικών προγραμμάτων, κατά το σκέλος που δεν επιβαρύνεται ο Κρατικός Προϋπολογισμός ή οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι.

Ειδικότερα:

Α. ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΕ ΟΤΑ Α’ & Β’ ΒΑΘΜΟΥ

1. Για την πρόσληψη προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ανταποδοτικού χαρακτήρα (άρθρο 12 παρ.14 του ν.4071/2012)

Απαιτούνται τα δικαιολογητικά, με υποχρεωτική συμπλήρωση των υποδειγμάτων, που αναφέρονται στο Παράρτημα 1.

2. Για την πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου στους ΟΤΑ α΄ βαθμού με κάλυψη της δαπάνης υπό τη μορφή αντιτίμου (άρθρο 12 παρ.14 του ν.4071/2012)

Απαιτούνται τα δικαιολογητικά, με υποχρεωτική συμπλήρωση των υποδειγμάτων, που αναφέρονται στο Παράρτημα 2.
Σημειώνεται ότι η διάταξη του άρθρου 12 παρ.14 του ν.4071/2012, με την οποία προβλέπεται διακριτή διαδικασία έγκρισης πρόσληψης προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και σύναψης συμβάσεων έργου εφόσον το σύνολο της δαπάνης καλύπτεται από αντίτιμο υπό τη μορφή διδάκτρων αφορά μόνο πρωτοβάθμιους ΟΤΑ και όχι ΝΠΙΔ αυτών (επιχειρήσεις, εταιρείες κ.λπ.), ακόμα και αν αυτά ασκούν αντίστοιχες αρμοδιότητες (π.χ. δημοτικά ωδεία). Για τα αιτήματα των ΝΠΙΔ, ανεξαρτήτως προέλευσης των πιστώσεων, ακολουθείται κανονικά η διαδικασία έγκρισης της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει, και σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να υποβάλλονται τα αιτήματά τους.

3. Για την πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου από τους ΟΤΑ α΄ και β΄ Βαθμού με κάλυψη της δαπάνης από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους:

Απαιτούνται τα δικαιολογητικά, με υποχρεωτική συμπλήρωση των υποδειγμάτων, που αναφέρονται στο Παράρτημα 3.

4. Για την πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου από τους ΟΤΑ α και β βαθμού στο πλαίσιο προγραμμάτων:

Απαιτούνται τα δικαιολογητικά, με υποχρεωτική συμπλήρωση των υποδειγμάτων, που αναφέρονται στο Παράρτημα 4.
Σημειώνεται ότι:
α) Αν και εκ του νόμου δεν απαγορεύεται η υλοποίηση ευρωπαϊκών και λοιπών συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων με τη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου, ωστόσο ο νομοθέτης έχει παράσχει με τις διατάξεις του άρθρου 21 παρ.3 του ν.2190/1994, για τις οποίες έγινε λόγος ανωτέρω, τη δυνατότητα στους φορείς να υλοποιούν τα προγράμματα αυτά κατά το βέλτιστο δυνατό τρόπο με την πρόσληψη προσωπικού ορισμένου χρόνου ετήσιας διάρκειας σύμβασης, η οποία περαιτέρω δύναται να ανανεώνεται χωρίς την έκδοση νέας ανακοίνωσης. Για το λόγο αυτό, συνιστάται στους φορείς, ιδίως αν πρόκειται για προγράμματα με χρονικό ορίζοντα πέραν του έτους, να προβαίνουν στην υλοποίησή τους με την πρόσληψη προσωπικού ορισμένου χρόνου και όχι με τη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου, δεδομένου ότι στις συμβάσεις αυτές δεν επιτρέπεται ανανέωση ή παράτασή τους.
Β) Αιτήματα θα πρέπει να υποβληθούν και για την ανανέωση ήδη υφιστάμενων συμβάσεων ορισμένου χρόνου στο πλαίσιο προγραμμάτων όπως π.χ. «Εναρμόνιση Επαγγελματικής & Οικογενειακής Ζωής».

Β. ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΝΠΙΔ Α’ & Β’ ΒΑΘΜΟΥ
1. Για την πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου στα ΝΠΙΔ της αυτοδιοίκησης με προέλευση των πιστώσεων από ιδίους πόρους:

Απαιτούνται τα δικαιολογητικά, με υποχρεωτική συμπλήρωση των υποδειγμάτων, που αναφέρονται στο Παράρτημα 5.

2. Για την πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου στα ΝΠΙΔ των ΟΤΑ στο πλαίσιο προγραμμάτων:

Απαιτούνται τα δικαιολογητικά, με υποχρεωτική συμπλήρωση των υποδειγμάτων, που αναφέρονται στο Παράρτημα 6.
Σημειώνεται ότι:
α) Αν και εκ του νόμου δεν απαγορεύεται η υλοποίηση ευρωπαϊκών και λοιπών συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων με τη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου, ωστόσο ο νομοθέτης έχει παράσχει με τις διατάξεις του άρθρου 21 παρ.3 του ν.2190/1994, για τις οποίες έγινε λόγος ανωτέρω, τη δυνατότητα στους φορείς να υλοποιούν τα προγράμματα αυτά κατά το βέλτιστο δυνατό τρόπο με την πρόσληψη προσωπικού ορισμένου χρόνου ετήσιας διάρκειας σύμβασης, η οποία περαιτέρω δύναται να ανανεώνεται χωρίς την έκδοση νέας ανακοίνωσης. Για το λόγο αυτό, συνιστάται στους φορείς, ιδίως αν πρόκειται για προγράμματα με χρονικό ορίζοντα πέραν του έτους, να προβαίνουν στην υλοποίησή τους με την πρόσληψη προσωπικού ορισμένου χρόνου και όχι με τη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου, δεδομένου ότι στις συμβάσεις αυτές δεν επιτρέπεται ανανέωση ή παράτασή τους.
Β) Αιτήματα θα πρέπει να υποβληθούν και για την ανανέωση ήδη υφιστάμενων συμβάσεων ορισμένου χρόνου στο πλαίσιο προγραμμάτων όπως π.χ. «Εναρμόνιση Επαγγελματικής & Οικογενειακής Ζωής».

Λοιπές επισημάνσεις:
Συμβάσεις Μίσθωσης Έργου (ΣΜΕ)
Με τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν.4147/2013 παρέχεται η δυνατότητα στους ΟΤΑ και τα ΝΠΙΔ αυτών να συνάπτουν συμβάσεις μίσθωσης έργου ακόμα και ειδικοτήτων αντίστοιχων με εκείνες που προβλέπονται στους Οργανισμούς ή στους Κανονισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας τους, για όσο χρόνο ισχύει ο περιορισμός των ετήσιων προσλήψεων και διορισμών τακτικού προσωπικού, δηλαδή μέχρι τις 31-12-2016 για να καλύψουν άμεσα τις ανάγκες τους.
Με τις ίδιες διατάξεις, μετά το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 6 του ν.2527/1997, όπως αντικαταστάθηκε από την παράγραφο 2 του άρθρου 10 του ν.3812/2009 (βεβαίωση του ΑΣΕΠ), προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Η βεβαίωση (του ΑΣΕΠ) εκδίδεται κατόπιν αιτήματος του φορέα στο οποίο καθορίζεται απαραιτήτως το έργο που θα εκτελεστεί, ο αριθμός των προσώπων που θα το εκτελέσουν και οι ειδικότητες αυτών, η χρονική διάρκεια που απαιτείται για την ολική ή τμηματική παράδοση του έργου και ο τόπος εκτέλεσης αυτού. Στο αίτημα περιλαμβάνεται και εμπεριστατωμένη αιτιολογία ότι το έργο δεν ανάγεται στον κύκλο των συνήθων καθηκόντων των υπαλλήλων του οικείου φορέα και τους λόγους για τους οποίους δεν μπορεί να εκτελεστεί τούτο από αυτούς».
Για την άρση τυχόν αμφισβητήσεων, παραθέτουμε κατωτέρω την έννοια των συμβάσεων μίσθωσης έργου και εργασίας.
Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 681 του Αστικού Κώδικα, όπως έχει ερμηνευτεί, μίσθωση έργου είναι η σύμβαση που έχει ως περιεχόμενο την εκτέλεση έργου από την πλευρά του ενός συμβαλλομένου (εργολάβος) χάριν του άλλου (εργοδότης) έναντι αμοιβής. Ως έργο νοείται η επίτευξη οποιουδήποτε αποτελέσματος.
Σύμφωνα με το άρθρο 648 του Αστικού Κώδικα, μίσθωση εργασίας είναι η σύμβαση που έχει ως αντικείμενο την παροχή εργασίας από το ένα συμβαλλόμενο μέρος προς το άλλο έναντι μισθού.
Η μίσθωση έργου διαφέρει από τη μίσθωση εργασίας, διότι στη μίσθωση έργου οι συμβαλλόμενοι δεν αποβλέπουν στην παροχή εργασίας καθεαυτή, αλλά στην εκτέλεση έργου, δηλαδή στο επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.

Αναπλήρωση θέσεων απασχολουμένων σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα
Για την άμεση κάλυψη των αναγκών που προκύπτουν σε περίπτωση αποχώρησης συμβασιούχων ορισμένου χρόνου από ευρωπαϊκά προγράμματα παρέχεται η δυνατότητα, σύμφωνα και με το Α.Π. 15017/7-10-2013 έγγραφο του ΑΣΕΠ, αναπλήρωσης του αποχωρούντος προσωπικού με την πρόσληψη του αμέσως επόμενου στη σειρά των πινάκων κατάταξης που είχαν εκδοθεί για το σκοπό αυτό.

Εξαιρέσεις από τον προγραμματισμό προσλήψεων
1. Πρόγραμμα «Άθληση για Όλους»
Τα αιτήματα των ΟΤΑ α΄ & β΄ βαθμού, ΝΠΙΔ αυτών, για την πρόσληψη Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής στο πλαίσιο του προγράμματος «Άθληση για Όλους» δεν θα υποβληθούν στο Υπουργείο Εσωτερικών στο πλαίσιο της παρούσας εγκυκλίου, αλλά στο Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού, έπειτα από την ισχύ του άρθρου 29 του ν.4151/2013.
2. Σχολικές καθαρίστριες
Αντίστοιχα, με τις διατάξεις του άρθρου 50 του ν.4186/2013, η σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου με σκοπό τον καθαρισμό σχολικών μονάδων παραμένει στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού για τα σχολικά έτη 2013-2014 και 2014-2015.
3. Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι»
Με το άρθρο 127 του ν.4199/2013 παρατάθηκε εκ νέου η διάρκεια των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου του απασχολούμενου στο πλαίσιο του προγράμματος προσωπικού έως 30-9-2014, επομένως δεν απαιτείται η προηγούμενη χορήγηση της έγκρισης της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει.
Έχοντας υπόψη τα ανωτέρω, οι φορείς θα πρέπει να αποστείλουν τα αιτήματά τους σύμφωνα με τις διαδικασίες που παρατίθενται στα Παραρτήματα, ανάλογα με το είδος του αιτήματος, για το προσωπικό ορισμένου χρόνου το αργότερο έως 10-2-14 στο Υπουργείο Εσωτερικών και για τις συμβάσεις μίσθωσης έργου έως 17-2-14 στο ΑΣΕΠ, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.

Ύστερα από αυτά, παρακαλούμε:
α) να ενημερώσετε άμεσα τους φορείς αρμοδιότητάς σας, εφιστώντας τους την προσοχή, ώστε να περιορίσουν τα αιτήματά τους στα απολύτως απαραίτητα αξιολογώντας τις προτεραιότητές τους και
β) να τηρήσετε πιστά την ημερομηνία υποβολής των αιτημάτων, για να απεικονιστούν συνολικά τα αιτήματα ώστε να προωθηθούν άμεσα για έγκριση από τα αρμόδια όργανα.

Την παρούσα Εγκύκλιο και τα Παραρτήματα με τα αντίστοιχα υποδείγματα ανά περίπτωση για το προσωπικό ορισμένου χρόνου, θα τα βρείτε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου μας, στη διαδρομή: www.ypes.gr/Αποκεντρωμένη Διοίκηση - Αυτοδιοίκηση/Εγκύκλιοι-Αποφάσεις-Συχνές Ερωτήσεις-ΟΤΑ Β' Βαθμού/Εγκύκλιοι.
Το Παράρτημα Γ1 έως Γ5 με τις αντίστοιχες οικονομικές βεβαιώσεις για τις συμβάσεις μίσθωσης έργου διατίθενται στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ (www.asep.gr) στη διαδρομή: ΦΟΡΕΙΣ/ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ/ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΕΡΓΟΥ

Το Υπουργείο μας παραμένει στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση και πληροφορία.

Κοινοποίηση:
1. ΑΣΕΠ
2. Υπουργείο Διοικητικής
    Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής
    Διακυβέρνησης
    Δ/νση Προσλήψεων
3. Γενικό Λογιστήριο του Κράτους 
    Δ/νση 20η Προϋπολογισμού
4. Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών
    Δημόσιας Διοίκησης
5. Ελεγκτικό Συνέδριο
6. ΚΕΔΕ
7. ΕΝΠΕ
8. ΠΟΕ – ΟΤΑ
9. ΠΟΠ - ΟΤΑ
Ο Υπουργός


Ιωάννης Μιχελάκης


ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ

1. Γραφείο κ. Υπουργού
2. Γραφείο κ. Αν. Υπουργού
2. Γραφείο κ. Γενικού Γραμματέα
3. Γραφείο κ. Γεν. Δ/ντη ΟΤΑ
4. Δ/νση Ο.Λ. ΟΤΑ (4)