Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013


Η εικόνα και η προοπτική της φροντίδας της Τρίτης Ηλικίας στην Ελλάδα της κρίσης


dimopoulos thodorisΆρθρο του Θοδωρή Π. Δημόπουλου
Η φυσιογνωμία της οικογένειας στην ελληνική επικράτεια έχει αλλάξει δομικά και ριζικά τα τελευταία τριάντα έτη. Η μετάβαση μέσα από πολλά στάδια εξέλιξης και η μετάλλαξη των γονιδιακών χαρακτηριστικών της, οφείλεται κατά κύριο λόγο στις ραγδαίες αναδιατάξεις των σχημάτων του κοινωνικού status quo, στην διαχρονική επαναπροσαρμογή των δημοσιονομικών δεδομένων, σύμφωνα με την ενδογενή και εξωγενή πολιτική συγκυρία και στους ιλιγγιώδεις ρυθμούς αστικοποίησης.

Επιπλέον οφείλεται στις συνακόλουθες μετακινήσεις πληθυσμών, στην κοσμογονική ανατροπή των - πρώην σταθερών - δεδομένων εργασίας στις νυν - και αεί (;) - ελαστικές μορφές (υπό)απασχόλησης και εν γένει στην κατηγοριοποίηση των νέων προτεραιοτήτων σύμφωνα με έναν κώδικα αρχών και αξιών που είναι εμφορούμενος από την δυτικοευρωπαϊκή κουλτούρα ως θεμελιώδες υπόβαθρο ενός παγκοσμιοποιημένου τρόπου ζωής. Αυτές συνοπτικά είναι ορισμένες από τις συνιστώσες που συνέτειναν στην βαθμιαία αποδόμηση και απορύθμιση της παραδοσιακής οικογένειας.
Στις μέρες μας η Ευρωπαϊκή κοινότητα, μέρος της οποίας είναι και η χώρα μας και ίσως ως ένα βαθμό η παγκόσμια, έρχονται αντιμέτωπες με τα αποτελέσματα των δημογραφικών μεταβολών και της αύξησης του προσδόκιμου ζωής. Η δημογραφική γήρανση του πληθυσμού στο σύνολο των εκβιομηχανισμένων χωρών, αποτελεί σήμερα έναν κομβικής σημασίας αιτιολογικό παράγοντα, ο οποίος οδηγεί σε σφοδρές και σοβαρές κοινωνικές, οικονομικές ασφαλιστικές, προνοιακές, και υγειονομικές συνέπειες.
Σε αυτό το σημείο ας μην προσπεραστεί επιπολαίως ο αντίκτυπος και η επίδραση του έτερου τμήματος του «συγκοινωνούντος δοχείου» που διενεργούνται οι κοινωνικο – οικονομικές μεταβολές, που είναι ο χαμηλός ρυθμός γεννητικότητας. Παράγων ο οποίος ευρύθμως βαδίζει χέρι – χέρι με την κυριαρχούσα δημογραφική δυσκαμψία. Αναπόσπαστο πεδίο αυτού του κοινωνικού μορφώματος, δηλαδή της συνύπαρξης και συμπόρευσης των προαναφερθέντων δεδομένων δείχνει να είναι και η χώρα μας, η οποία μαζί με άλλα ευρωπαϊκά κράτη κατέχουν περίοπτη θέση στους σχετικούς πίνακες που περιλαμβάνουν αυτά τα στοιχεία.
Η πιο νωπή εικόνα μαρτυρά ότι, ο γυναικείος πληθυσμός ζει κατά μέσο όρο 80 έτη και αντιστοίχως ο ανδρικός πληθυσμός 75 έτη. Εξ αυτού εξάγεται το συμπέρασμα ότι ο μέσος όρος ζωής στην επικράτεια παρουσίασε αύξηση κατά 14 χρόνια περίπου από το πέρας των μεταπολεμικών χρόνων έως σήμερα. Επιπροσθέτως και σύμφωνα με ασφαλείς προβλέψεις μελετών όπως αυτή που διενήργησε το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ), το έτος 2020 ο αριθμός των ηλικιωμένων ίσως να ισοδυναμεί με εκείνον  των νέων ανθρώπων.  Η εξέλιξη δε του φαινομένου θα συνεχίσει να είναι βαθμιαία οξυνόμενη και δυστυχώς - αν δεν έχει διενεργηθεί έως τότε καμία βαθιά τομή - θα παραμείνει ανέλεγκτη, καθώς σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία της Ελλάδος (ΕΣΥΕ) υπολογίζεται ότι το έτος 2030 ο αριθμός των ατόμων άνω των 60 ετών στη χώρα μας θα αυξηθεί κατά 10%, φτάνοντας αισίως το 1/3 του συνόλου από το σχεδόν 1/5 που πρόχειρες εκτιμήσεις δείχνουν ότι αποτελεί σήμερα.
Επομένως ευλόγως τίθενται τα εξής ερωτήματα. Μήπως επιβάλλεται να «ξεσκουριάσουν» τα κοινωνικά «αντανακλαστικά» του κρατικού οργανισμού έστω και τούτη την ύστατη στιγμή ; Μήπως είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη εξεύρεσης ενός αποτελεσματικού τρόπου ανάσχεσης και αντιμετώπισης του φαινομένου ; Μήπως είναι ανάγκη για διεπιστημονική προσέγγιση των αναγκών και των ιδιαιτεροτήτων ενός διόλου ευκαταφρόνητου πληθυσμιακά μέρους της κοινωνίας ;
Εδώ λοιπόν εντοπίζεται η ύπαρξη ενός κρίσιμου σταυροδρομιού. Μία δύσκολη επιλογή που καλείται ο καθείς από την θέση που διακονεί στον τομέα της κοινωνικής εργασίας, είτε είναι μέρος του μηχανισμού της κρατικής και δημόσιας παροχής κοινωνικής φροντίδας, είτε δραστηριοποιείται στην εκάστοτε ιδιωτική και αναλογικού χαρακτήρα υγειονομική ή κοινωνική υπηρεσία. Από την μία να κρύψει το σκουπιδάκι κάτω από το χαλί της ζώσας πραγματικότητας και από την άλλη να δραστηριοποιηθεί στην κατεύθυνση της διατήρησης της κοινωνικής ευρυθμίας. Κι αν αυτό ελέω των συχνών δημοσιονομικών ανακατατάξεων και των συνεχών οικονομικών αναπροσαρμογών δεν καθίσταται δυνατό να επιτευχθεί από το ένα μέρος που παρέχει υπηρεσίες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας υγείας στην Τρίτη Ηλικία, τότε μπορεί να καλυφθεί ή να συνεπικουρηθεί κάλλιστα από την ιδιωτική πρωτοβουλία, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος της έλλειψης της κατά τα άλλα αναγκαίας σε περιόδους βαθειάς κρίσης κοινωνικής αρωγής και ακολούθως της καθολικής διάσπασης της κοινωνικής συνοχής.
Το κράτος σήμερα δύσκολα θα βρει εναλλακτική διέξοδο και όπως δείχνουν τα πράγματα μάλλον είναι και αναγκασμένο να τείνει με ειλικρίνεια χείρα συνεργασίας και σύμπραξης στις ιδιωτικές δομές που - ίσως - κατέχουν έως και το 40% των υποδομών της αγοράς υγείας. Να σπάσει εξ’ ολοκλήρου ένα ιδιότυπο «ταμπού» και να συναντήσει μία άλλη όχθη που διαθέτει υπερεπάρκεια κατάρτισης, συσσωρευμένη ποσότητα γνώσης και επαγγελματίες – επιστημονικό προσωπικό, που έχουν γαλουχηθεί με τις αξίες της προσφοράς και της υπηρεσίας στον πολίτη, κατέχοντας αυταπόδεικτα και το know how στον τομέα της άσκησης κοινωνικής πολιτικής, προκειμένου να μην βυθιστεί μία γενιά στην αδράνεια και στην απογοήτευση. Κοντολογίς – ναι – υπάρχουν και στον ιδιωτικό τομέα λειτουργοί της υγείας που είναι πραγματικοί «givers» και όχι στυγνοί «takers». Χωρίς την δέουσα και εν πολλοίς αναγκαία συνεισφορά των κατάλληλων δομών και των επιμέρους παραγωγικών συντελεστών τους, η ευπαθής κοινωνικά αυτή ομάδα δύσκολα θα διαφύγει από τις ατραπούς των εκφάνσεων της παρεκκλίνουσας ψυχοκοινωνικής συμπεριφοράς, αλλά και σε πολλές περιπτώσεις της επιδείνωσης της κλινικής εικόνας.
Η Τρίτη Ηλικία χωρίς την επιβεβλημένη προσέγγιση, κινδυνεύει να μείνει χωρίς τον ρόλο που δικαίως και αναλογικά με την προγενέστερη προσφορά, της αναλογεί. Διάγει την τελευταία περίοδο της ζωής της, αποκομμένη από την ολοένα παρεχόμενη νέα γνώση και απέχουσα παρασάγγας από την πιθανότητα διεκδίκησης της αυτονόητης - για την πλειοψηφία τουλάχιστον - κατάσταση για «ευ ζειν» σε αυτήν την ομολογουμένως κρίσιμη φάση ζωής. Αυτό το ενδεχόμενο αν προσαρτηθεί με τις φυσιολογικές λόγω ηλικίας οργανικές παθήσεις, την εμφάνιση κινητικών δυσκολιών, χρόνιων νοσημάτων, γεροντικής άνοιας, Alzheimer και λοιπών ασθενειών που συνεπάγονται την μείωση των κοινωνικών επαφών, οδηγεί τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας σε μία  ιδιότυπη και άδικη κατάσταση απομονωτισμού.   
Όπως γίνεται αντιληπτό η απομόνωση γεννά αισθήματα μοναξιάς, απογοήτευσης, μεγιστοποιεί την θλίψη και οδηγεί εν τέλει σε μία τελματώδη κατάσταση παραίτησης. Το σήμερα αποκαλύπτει το σκληρό προσωπείο του, απευθύνοντας μία πρώιμη πρόσκληση στο παρελθόν να παρεισφρήσει στην καθημερινότητα και να κηρύξει την πρόωρη έναρξη ενός ιδιότυπου απολογισμού. Το επιταχυνόμενο άδειασμα της «κλεψύδρας» του χρόνου, δεν ευνοεί την ανάπτυξη των επιθυμιών, την οριοθέτηση νέων στόχων, την τελεσφόρηση σχέσεων που έμειναν ημιτελείς. Η επόμενη επιλογή, ο παραλυτικός φόβος για το «ραντεβού» με το απευκταίο γεγονός, την φυσιολογική «κατάληξη» που επέρχεται βεβιασμένα και γρήγορα.
Επομένως, προς αποφυγήν των παραπάνω, χρειάζεται ταχεία ανακοπή της πτωτικής πορείας και απότομη ανακατεύθυνση με στόχο την ανάκαμψη σε όλους τους τομείς. Προαπαιτούμενα στοιχεία, για την επίτευξη του ανωτέρω σκοπού - ενδεικτικά - είναι τα εξής :
  • Κατάρρευση της πλάνης και των λοιπών στερεότυπων μυθευμάτων σχετικά με την διαχείριση των προβλημάτων της Τρίτης Ηλικίας.
  • Η Τρίτη Ηλικία σε καμία περίπτωση δεν ετεροπροσδιορίζεται από τις επιμέρους δυσκολίες που αντιμετωπίζει.
  • Ο ηλικιωμένος πληθυσμός  δεν αποτελεί δυσβάσταχτο άχθος για τον κοινωνικό κορβανά και αν αυτό λόγω της διογκούμενης ύφεσης συμβαίνει, τότε το «σωσίβιο» της ιδιωτικής πρωτοβουλίας πρέπει να ανασυρθεί και να χρησιμοποιηθεί.
  • Επιτακτική η ενεργοποίηση της πολιτικής βούλησης και ακολούθως παρέμβασης στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης των απαραίτητων νομικών συνθηκών που θα επιδράσουν επωφελώς στην βελτίωση της δυσκαμψίας προγενέστερων αποφάσεων.
  • Προάσπιση των θεμελιωδών δικαιωμάτων, που αφορούν την συνταξιοδότηση τους, την εξασφάλιση ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και την διατήρηση του καλού επιπέδου της ψυχικής υγείας τους.
  • Υποστήριξη και σεβασμός από τους μεταγενέστερους ως ελάχιστη ανταμοιβή για όλα εκείνα που κληρονόμησαν από αυτούς.
Από την μεριά τους οι ίδιοι επιβάλλεται να διανύσουν ένα κομμάτι της δύσβατης αυτής διαδρομής. Επομένως είναι απαραίτητες ορισμένες στοχευμένες ενέργειες που δύναται να αναδειχθούν και να προωθηθούν μέσω της σωστής καθοδήγησης και συμβουλευτικής από τους καθ’ ύλην αρμοδίους επιστήμονες.
  • Χρειάζεται να απογαλακτιστούν από τις εν πολλοίς συντηρητικές στερεότυπες αντιλήψεις, που είναι ευδιάκριτο χαρακτηριστικό της ηλικίας τους. 
  • Η προσωπική επεξεργασία διά μέσω της κοινωνικής επαφής και της ενίσχυσης των διαπροσωπικών σχέσεων, οι οποίες μόνο ενεργοποιητική ροπή εμφανίζουν και βοηθούν στην ενίσχυση του αυτοσεβασμού, της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης.
  • Αποφυγή κάθε παραγόμενης συναισθηματικής έξαρσης που εμπεριέχει χαρακτηριστικά παραίτησης. 
  • Κατανόηση της ανάγκης, να ζήσουν ότι δεν κατάφεραν ή δεν κατέστη δυνατό να επιτευχθεί μέχρι σήμερα και οριοθέτηση νέων στόχων.
  • Διενέργεια επιμέρους δραστηριοτήτων που προσελκύουν το ενδιαφέρον, αναδεικνύουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και ευνοούν την κατάθεση του πολύτιμου αποστάγματος των εμπειριών τους (π.χ. ενασχόληση με τα κοινά, την πολιτική, τα πολιτιστικά δρώμενα, συμμετοχή σε συλλόγους και οργανώσεις, επισκέψεις σε ιδρύματα, ανάγνωση συγγραμμάτων κ.α.)
Εν κατακλείδι και αξιολογώντας τα παραπάνω δεδομένα, είναι εμφανές ότι είναι ζωτικής σημασίας η σύνταξη και η από κοινού συνθηκολόγηση σε ένα νέο «κοινωνικό συμβόλαιο συνεργασίας». Ένα συμβόλαιο στο οποίο θα διατυπώνονται με σαφήνεια οι βασικοί όροι της τήρησης των προαναφερθεισών αρχών, που θεμελιώνουν την αναγκαιότητα της φροντίδας και της υποστήριξης των ατόμων που ανήκουν στην Τρίτη Ηλικία. Επομένως η συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας αυτής και η εμπιστοσύνη σε αυτή την μορφή της κοινωνικής σύμπραξης που αφορά τον τομέα της φροντίδας της ευαίσθητης αυτής κοινωνικής ομάδας, δεν έχει την πολυτέλεια να υιοθετήσει εκ νέου, παρελθούσες βεβαιότητες πολλών, που οδήγησαν σε λάθη που το σήμερα δύσκολα αντέχει.
Θοδωρής Π. Δημόπουλος
  • Κοινωνικός Λειτουργός στις Κοινωνικές Δομές των Δήμων Ζωγράφου – Καισαριανής
  • Εξωτερικός επιστημονικός συνεργάτης – Κοινωνικός Λειτουργός της Μονάδας Φιλοξενίας Ηλικιωμένων «ΜΑΡΕΠΗ»
  • Αν.Μέλος του Δ.Σ. των διασυνδεόμενων Νοσοκομείων Λαμίας – Άμφισσας – Καρπενησίου
dimopoulostheo@yahoo.gr / www.marepi.gr / info@marepi.gr,
Tel. 698 5798846 / 210 4936111 - 2 - 3

 amfissapress.gr

ΠΑΡΑΤΑΣΗ




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ EΡΓΑΣΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δελτίο Τύπου
Αθήνα, 29 Μαρτίου 2013

Θέμα: Παράταση του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» 


Μετά από συνάντηση του Υπουργού Εσωτερικών Ευριπίδη Στυλιανίδη, του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα και του Υφυπουργού Εργασίας Νίκου Παναγιωτόπουλου αποφασίστηκε η παράταση του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» για έξι μήνες, ως τις 30-09-2013.

Η παράταση του προγράμματος θα γίνει με τροπολογία που θα κατατεθεί στη Βουλή τη Δευτέρα και θα χρηματοδοτηθεί από το ΑΚΑΓΕ.

Η παράταση κρίνεται σκόπιμη προκειμένου να προετοιμαστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το διάδοχο πρόγραμμα «Κατ’ οίκον φροντίδα» που έχει ετοιμάσει το Υπουργείο Εργασίας, χωρίς οι 80.000 ωφελούμενοι του προγράμματος να στερηθούν ούτε μια μέρα τις πολύτιμες υπηρεσίες που τους παρέχονται από τους 3.500 και πλέον εργαζομένους.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας και του Υπουργείου Εσωτερικών ευχαριστεί ιδιαίτερα την ΚΕΔΕ και τους εργαζόμενους στο «Βοήθεια στο Σπίτι» για την έως τώρα συνεργασία και δεσμεύεται ότι αυτή η συνεργασία θα συνεχιστεί ώστε το διάδοχο σχήμα να ανταποκρίνεται  πλήρως στις ανάγκες των ωφελουμένων.




ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΒΣΣ


ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
ΔΗΜΟΥ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ
ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ
ΑΠΟΦ 23/2013
Αρ. πρωτ.: 1212
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΌ ΤΟ 2ο ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΤΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚ.
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΔΗΜΟΥ
ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ-ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ.
Σήμερα 14/3/2013 ημέρα Πέμπτη και ώρα 18:00 μμ συνήλθε το
Διοικητικό Συμβούλιο της Επιχείρησης σε τακτική συνεδρίαση μετά από
πρόσκληση της Προέδρου της κ. Καβακοπούλου Αγανίκης.
Αφού διαπιστώθηκε η νόμιμη απαρτία, δεδομένου ότι η σύνθεση των
μελών του Συμβουλίου είναι η εξής :
ΤΑΚΤΙΚΑ ΜΕΛΗ
1. Καβακοπούλου Αγανίκη, Πρόεδρος
2. Καρόγλας Πολύβιος, Αντιπρόεδρος
3. Βαλλίδου Νίκη
4. Λαζαρίδης Νικόλαος
5. Κόκκορη-Αραβάνη Μαρία
6. Λεωνίδας Μιχάλης
7. Μποσινάκος Κωνσταντίνος
8. Χλαπάνας Ιωάννης
9. Χατζηδάκη Μαρία
10. Πλάτανος Ελευθέριος
11. Κυριαζόπουλος Χρήστος
ΑΠΟΝΤΕΣ
1. Βαλλίδου Νίκη
2. Χλαπάνας Ιωάννης
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Συζήτηση και
λήψη απόφασης για την έγκριση του
ψηφίσματος συμπαράστασης για το
πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι .
ΑΔΑ: ΒΕ27ΟΚΚΒ-6Θ3
Η κ. Πρόεδρος κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης του Διοικητικού
Συμβουλίου εφόσον διαπιστώθηκε απαρτία και εισηγούμενη το εκτός
ημερήσιας διάταξης θέμα σχετικά με την έγκριση του ψηφίσματος του
προγράμματος Βοήθεια στο Σπίτι για την έκφραση συμπαράστασης στην
δομή αναφορικά με την εξασφάλιση της συνέχισης της εργασίας του
υπάρχοντος προσωπικού και έθεσε υπόψη των μελών του Διοικητικού
Συμβουλίου τα κάτωθι:
Το σωματείο εργαζόμενων Αττικής του προγράμματος Βοήθεια στο
Σπίτι εξέδωσαν ψήφισμα με το οποίο ζητούν την έκφραση συμπαράστασης
αναφορικά με την διεκδίκηση της εξαίρεσης των κοινωνικών δομών ΒΣΣ και
των εργαζομένων από τους Κοινωνικούς Συνεταιρισμούς και την διαμόρφωση
ενός εθνικού δικτύου προστασίας σε επίπεδο δήμου και πολιτείας που να
μπορεί να απορροφήσει τους εργαζόμενους με την συνέχιση του
προγράμματος και όχι την υπαγωγή των εργαζομένων σε δομές
συνεταιριστικών επιχειρήσεων.
Στην συνέχεια διαβάστηκε το ψήφισμα των εργαζομένων .
Η κ. Κολιζέρα Σοφία, πρόεδρος του συνδικαλιστικού οργάνου των
εργαζομένων στα προγράμματα ΒΣΣ Αττικής και εργαζόμενη στο πρόγραμμα
ΒΣΣ-ΑΜΕΑ της ΚΕΔΦΧ, μέσω του ψηφίσματος έχει καταθέσει αίτημα για την
διαβίβαση του ,στα Υπουργεία Εσωτερικών και Εργασίας, στην Γενική
Γραμματεία Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, στην Ένωση Δήμων και
Κοινοτήτων (ΚΕΔΕ) και στην Διεύθυνση Προσωπικού ΟΤΑ του Υπουργείου
Εσωτερικών.
Στην συνέχεια η Πρόεδρος κάλεσε το Δ.Σ. να πάρει απόφαση
σχετικά με το θέμα. Το διοικητικό συμβούλιο αφού άκουσε την εισήγηση της
προέδρου, έπειτα από διαλογική συζήτηση και έχοντας υπόψη όλα τα
παραπάνω:


Αποφασίζει ομόφωνα
ΑΔΑ: ΒΕ27ΟΚΚΒ-6Θ3


Α. Το ΔΣ της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνος
στηρίζει το ως άνω ψήφισμα των εργαζομένων και διαβιβάζει σύμφωνα με το
σκεπτικό της απόφασης.
Η απόφαση αυτή πήρε αρ. 23/2013 και υπογράφεται ως εξής
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΑ ΠΑΡΟΝΤΑ ΜΕΛΗ
Συνημμένα: Ψήφισμα εργαζομένων ΒσΣ Ν. Αττικής.
ΑΔΑ: ΒΕ27ΟΚΚΒ-6Θ3

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

Συνεχώς λιγοστεύουν οι κοινωνικοί λειτουργοί
Υποστηρίζουν τους έχοντες ανάγκη, συμπαραστέκονται στους ανάπηρους, συμβουλεύουν τους μετανάστες. Είναι οι αφανείς ήρωες της εύθραυστης κοινωνικής συνοχής, σε μια χρονική συγκυρία που το κοινωνικό κράτος καταρρέει.
Της Ιωάννας Φωτιάδη

Ο Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών (ΣΚΛΕ) έστειλε την Πέμπτη, Ημέρα Δράσης για την Κοινωνική Εργασία, με το δικό του τρόπο ένα μήνυμα. «Δεν είμαστε αόρατοι, βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή δράσης ερχόμενοι αντιμέτωποι τόσο με τα συνεχώς αυξανόμενα προβλήματα του πολίτη όσο και με τις ανεπάρκειες του κράτους» λέει στην «Κ» ο αντιπρόεδρος του ΣΚΛΕ, κ. Τζανέτος Αντύπας. «Στο πλαίσιο αυτό κρίνουμε ως μη ρεαλιστική την απόφαση για την κατάργηση δύο τμημάτων κοινωνικής εργασίας, στο Πανεπιστήμιο Πάτρας και στο Δημοκρίτειο Θράκης» υπογραμμίζει ο κ. Αντύπας «οι κοινωνικοί λειτουργοί στην Ελλάδα λαμβάνουν τέτοια εκπαίδευση, που μπορούν να εργαστούν σε οποιοδήποτε κοινωνικοπολιτικό σύστημα του κόσμου».
«Οι περικοπές στον κλάδο μας γίνονται την στιγμή που οι ανάγκες συνεχώς αυξάνουν» σημειώνει η πρόεδρος, κ. Λίτσα Χαλβατζά «δέκα μονάδες υποστήριξης παιδιών στην Αττική συγχωνεύονται σε μια». Σε επικίνδυνα μονοπάτια βρίσκεται και το δημοφιλές πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι», που έως σήμερα χρηματοδοτείτο από την ΕΕ αλλά από εδώ και στο εξής χρήζει εθνικής χρηματοδότησης. «Πήρε μια μικρή παράταση 2-3 μηνών και έχει συσταθεί μια επιτροπή για να σχεδιαστεί το πρόγραμμα εκ νέου» αναφέρει η κ. Χαλβατζά. «Σχεδιάζεται όμως έτσι, ώστε εν τέλει να εξυπηρετεί περίπου το 1/3 των σημερινών εξυπηρετούμενων» καταγγέλλει η ίδια «δικαιούχοι του προγράμματος προβλέπεται να είναι όσοι είναι ασφαλισμένοι, μόνοι, άνω των 75 ετών, ενώ εξαιρεί τους άπορους». Έτερο οξύμωρο σχήμα είναι η συρρίκνωση του προσωπικού σε κάθε μορφής μονάδα. «Το ολυμπιακό έτος 2004 εργάζονταν για εμάς δεκαοχτώ κοινωνικοί λειτουργοί, σήμερα μόνο οκτώ» επισημαίνει ο διοικητής του Κέντρου Προστασίας του Παιδιού Αττικής «η Μητέρα», κ. Δημήτρης Βεζυράκης. «Εχουν περάσει μεγάλα χρονικά διαστήματα που οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι, συνεχίζουν, όμως, το έργο τους με περισσή αφοσίωση και αυτοθυσία, για να μην αλλάξει τίποτα στην καθημερινότητα των βρεφών».

πηγή: Καθημερινή

ΣΕ ΘΕΣΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΒΣΣ

ΣΕ ΘΕΣΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ  "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ"

Την Κυριακή 31/3/2013 και ώρα 19:00' μ.μ θα μεταδοθεί από το κανάλι της Βουλής η εκπομπή της Ειρήνης Αναστασοπούλου  με θέμα το Βοήθεια στο Σπίτι. 
Οι Συμμετέχοντες της εκπομπής θα είναι : ο κ. Κρεμαστινός πρόεδρος της επιτροπής κοινωνικών υποθέσεων της Βουλής, ο κ. Δημήτρης  Στρατούλης Βουλευτής  του  ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ, ο κ. Σίμος Δανιηλίδης πρόεδρος της επιτροπής κοινωνικής πολιτικής της  ΚΕΔΕ, η κ. Σοφία Κολιζέρα πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων ΒΣΣ ν.Αττικής και μέλος του παν. συντονιστικού ΒΣΣ, και ο κ.Ιωάννης Αθανασίου μέλος του Δ.Σ του Σωματείου Λευκάδος και μέλος του παν. συντονιστικού ΒΣΣ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΟΥ ΒΣΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δεν κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για την παράταση του ΒΣΣ σήμερα,  γιατί είναι ακόμα στο γενικό λογιστήριο η έκθεση που αφορά την παράταση και που σύμφωνα με τα λεγόμενα των αρμοδίων, η παράταση θα είναι εξάμηνη. 
Ωστόσο δεσμεύτηκαν ότι θα βγάλουν δελτίο τύπου είτε αύριο Παρασκευή 9/3/2013 , ή το αργότερο  την Δευτέρα  1/4/2014. Όσον αφορά τα χρήματα του εξαμήνου, η ΕΕΤΑΑ  δεν έχει ακόμα τα χρήματα αφού μόλις εχθές απεγκλωβίστηκαν από το υπουργείο οικονομικών, και έχει ακόμα πορεία όσον αφορά τα διαδικαστικά. 

Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

ΔΗΜΟΣ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ ΨΗΦΙΣΜΑ Για Βοήθεια στο Σπίτι


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                        
ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ         

Τμήμα: Υποστήριξης Πολιτικών Οργάνων
Γραφείο: Δημοτικού Συμβουλίου                                                                                                           Χαϊδάρι,  22/03/2013

                                                                                    
ΨΗΦΙΣΜΑ
Για το Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι»

Το Δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Χαϊδαρίου, αποδεχόμενο ότι:

1.     Το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», που εξυπηρετεί στο Δήμο μας δεκάδες ανήμπορους συμπολίτες μας, καθώς και τις οικογένειες τους, αποτελεί τη σημαντικότερη δομή κοινωνικής υποστήριξης προς τους δημότες μας.
Είναι συγχρόνως, μια δομή ανοιχτής περίθαλψης, που συνδέεται άμεσα με το δικαίωμα του πολίτη να παραμείνει στο οικείο και φυσικό του περιβάλλον, σε όσο το δυνατόν καλύτερες ποιοτικά συνθήκες.
2.     Είναι γεγονός αναμφισβήτητο πως η υλοποίηση και η εφαρμογή του προγράμματος αυτού, ανατέθηκε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, επειδή παραμένει ως θεσμός, πιο ευέλικτη στη λήψη αποφάσεων και στην ανάληψη πρωτοβουλιών και είναι σε άμεση επαφή με τα προβλήματα των πολιτών.
3.     Οι εργαζόμενοι στο ως άνω πρόγραμμα, που έχουν προσληφθεί μέσω των διαδικασιών του ΑΣΕΠ, εδώ και για μια δεκαετία τώρα, δίνουν αποδεδειγμένα τον καλύτερο τους εαυτό, ξεπερνώντας πολλές φορές τα τυπικά τους καθήκοντα, ενώ εργάζονται κατά κανόνα , υπό αντίξοες συνθήκες.


Εκτιμώντας λοιπόν ότι:

1.     Το πρόγραμμα  «Βοήθεια στο Σπίτι» παρέχει ουσιαστικές και αποτελεσματικές υπηρεσίες σε ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες, ενώ συμβάλλει, παράλληλα, στην εξοικονόμηση των εθνικών πόρων (αφού ως υπηρεσία υποκαθιστά στην ουσία τα κέντρα υγείας).
2.     Στις αντίξοες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που περνάει η χώρα μας, το πρόγραμμα αυτό λειτουργεί ως αντιστάθμισμα απέναντι στη φτώχεια, την ανέχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό.
3.     Ο τρόπος που προτείνεται, από την Κεντρική Διοίκηση, να υλοποιηθεί το νέο πρόγραμμα, με την ονομασία,  «κατ’ οίκον φροντίδα» δεν διασφαλίζει το υπάρχον προσωπικό, ενώ τα κριτήρια που θέτει  στην επιλογή των ωφελουμένων συρρικνώνουν, στην ουσία και αποδυναμώνουν την παροχή βοήθειας, που έχουν ανάγκη σήμερα, οι ανήμποροι συμπολίτες μας.
4.     Ενδεχόμενη κατάργηση του επιτυχημένου αυτού προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι», θα έχει ολέθριες συνέπειες, τόσο για τους ηλικιωμένους συμπολίτες μας, όσο και για τα ΑΜΕΑ, που θα αφεθούν  έτσι στο έλεος της μοίρας τους!


Για τους παραπάνω λόγους, αποφασίζει ομόφωνα

1.     Εκφράζει την αντίθεση του στους σχεδιασμούς της Κυβέρνησης, για την επί της ουσίας , κατάργηση του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι».
2.     Ζητάει από το Κράτος, να υπάρξει εξαίρεση από τους περιορισμούς της δημοσιονομικής πολιτικής, τόσο των κοινωνικών δομών, όσο και των εργαζομένων σ΄αυτές, ώστε να μπορέσει έτσι να δημιουργηθεί σε μόνιμη βάση, ένα κοινωνικό δίχτυ προστασίας, που θα στηρίξει ουσιαστικά τον ανήμπορο πολίτη.
3.     Απαιτεί να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση,  που θα λύνει οριστικά το πρόβλημα και θα εξασφαλίζει ένα πλαίσιο σταθερής και μόνιμης εργασίας, για τους ήδη εργαζόμενους στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», οι οποίοι, σημειωτέον,  έχουν προσληφθεί με τις διαδικασίες, που ορίζει το  ΑΣΕΠ.
4.     Ζητάει να συνεχιστεί απρόσκοπτα η χρηματοδότηση όλων των κοινωνικών προγραμμάτων, μέσα από τον κρατικό προϋπολογισμό και να εξασφαλιστούν παράλληλα, επιπλέον κονδύλια από το ΕΣΠΑ, τη στιγμή μάλιστα, που τεράστια ποσά, από αυτά, παραμένουν σήμερα  αδιάθετα.
5.     Ζητάει από τα Συλλογικά Όργανα της Αυτοδιοίκησης (ΚΕΔΕ – ΠΕΔΑ), να μην αποδεχτούν τη διάλυση του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», αλλά να αντιδράσουν δυναμικά, αναλαμβάνοντας συντονισμένες δράσεις.


Το ανωτέρω ψήφισμα να διαβιβαστεί:

1.     Στον Υπουργό Εσωτερικών κ  Ε. Στυλιανίδη.
2.     Στον Υφυπουργό Εργασίας και Κοιν. Ασφαλίσεων κ. Ν. Παναγιωτόπουλο.
3.     Στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ).
4.     Στην Περιφ. Ένωση Δήμων Αττικής (ΠΕΔΑ).
5.     Στο Σωματείο των εργαζομένων στο πρόγραμμα  «Βοήθεια στο Σπίτι».
6.     Στα Έντυπα και Ηλεκτρονικά μέσα Ενημέρωσης.

                       Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ 
ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ 
ΤΑΣΟΣ ΛΥΜΠΕΡΗΣ






ΔΗΜΟΣ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ ΔΗΜΟΣ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ





                                                                                           Χαϊδάρι,  22/03/2013

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                        
ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ         
ΔΗΜΟΣ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ
Τμήμα: Υποστήριξης Πολιτικών Οργάνων
Γραφείο: Δημοτικού Συμβουλίου

ΨΗΦΙΣΜΑ
Για το Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι»

Το Δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Χαϊδαρίου, αποδεχόμενο ότι:

1.     Το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», που εξυπηρετεί στο Δήμο μας δεκάδες ανήμπορους συμπολίτες μας, καθώς και τις οικογένειες τους, αποτελεί τη σημαντικότερη δομή κοινωνικής υποστήριξης προς τους δημότες μας.
Είναι συγχρόνως, μια δομή ανοιχτής περίθαλψης, που συνδέεται άμεσα με το δικαίωμα του πολίτη να παραμείνει στο οικείο και φυσικό του περιβάλλον, σε όσο το δυνατόν καλύτερες ποιοτικά συνθήκες.
2.     Είναι γεγονός αναμφισβήτητο πως η υλοποίηση και η εφαρμογή του προγράμματος αυτού, ανατέθηκε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, επειδή παραμένει ως θεσμός, πιο ευέλικτη στη λήψη αποφάσεων και στην ανάληψη πρωτοβουλιών και είναι σε άμεση επαφή με τα προβλήματα των πολιτών.
3.     Οι εργαζόμενοι στο ως άνω πρόγραμμα, που έχουν προσληφθεί μέσω των διαδικασιών του ΑΣΕΠ, εδώ και για μια δεκαετία τώρα, δίνουν αποδεδειγμένα τον καλύτερο τους εαυτό, ξεπερνώντας πολλές φορές τα τυπικά τους καθήκοντα, ενώ εργάζονται κατά κανόνα , υπό αντίξοες συνθήκες.


Εκτιμώντας λοιπόν ότι:

1.     Το πρόγραμμα  «Βοήθεια στο Σπίτι» παρέχει ουσιαστικές και αποτελεσματικές υπηρεσίες σε ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες, ενώ συμβάλλει, παράλληλα, στην εξοικονόμηση των εθνικών πόρων (αφού ως υπηρεσία υποκαθιστά στην ουσία τα κέντρα υγείας).
2.     Στις αντίξοες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που περνάει η χώρα μας, το πρόγραμμα αυτό λειτουργεί ως αντιστάθμισμα απέναντι στη φτώχεια, την ανέχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό.
3.     Ο τρόπος που προτείνεται, από την Κεντρική Διοίκηση, να υλοποιηθεί το νέο πρόγραμμα, με την ονομασία,  «κατ’ οίκον φροντίδα» δεν διασφαλίζει το υπάρχον προσωπικό, ενώ τα κριτήρια που θέτει  στην επιλογή των ωφελουμένων συρρικνώνουν, στην ουσία και αποδυναμώνουν την παροχή βοήθειας, που έχουν ανάγκη σήμερα, οι ανήμποροι συμπολίτες μας.
4.     Ενδεχόμενη κατάργηση του επιτυχημένου αυτού προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι», θα έχει ολέθριες συνέπειες, τόσο για τους ηλικιωμένους συμπολίτες μας, όσο και για τα ΑΜΕΑ, που θα αφεθούν  έτσι στο έλεος της μοίρας τους!


Για τους παραπάνω λόγους, αποφασίζει ομόφωνα

1.     Εκφράζει την αντίθεση του στους σχεδιασμούς της Κυβέρνησης, για την επί της ουσίας , κατάργηση του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι».
2.     Ζητάει από το Κράτος, να υπάρξει εξαίρεση από τους περιορισμούς της δημοσιονομικής πολιτικής, τόσο των κοινωνικών δομών, όσο και των εργαζομένων σ΄αυτές, ώστε να μπορέσει έτσι να δημιουργηθεί σε μόνιμη βάση, ένα κοινωνικό δίχτυ προστασίας, που θα στηρίξει ουσιαστικά τον ανήμπορο πολίτη.
3.     Απαιτεί να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση,  που θα λύνει οριστικά το πρόβλημα και θα εξασφαλίζει ένα πλαίσιο σταθερής και μόνιμης εργασίας, για τους ήδη εργαζόμενους στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», οι οποίοι, σημειωτέον,  έχουν προσληφθεί με τις διαδικασίες, που ορίζει το  ΑΣΕΠ.
4.     Ζητάει να συνεχιστεί απρόσκοπτα η χρηματοδότηση όλων των κοινωνικών προγραμμάτων, μέσα από τον κρατικό προϋπολογισμό και να εξασφαλιστούν παράλληλα, επιπλέον κονδύλια από το ΕΣΠΑ, τη στιγμή μάλιστα, που τεράστια ποσά, από αυτά, παραμένουν σήμερα  αδιάθετα.
5.     Ζητάει από τα Συλλογικά Όργανα της Αυτοδιοίκησης (ΚΕΔΕ – ΠΕΔΑ), να μην αποδεχτούν τη διάλυση του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», αλλά να αντιδράσουν δυναμικά, αναλαμβάνοντας συντονισμένες δράσεις.


Το ανωτέρω ψήφισμα να διαβιβαστεί:

1.     Στον Υπουργό Εσωτερικών κ  Ε. Στυλιανίδη.
2.     Στον Υφυπουργό Εργασίας και Κοιν. Ασφαλίσεων κ. Ν. Παναγιωτόπουλο.
3.     Στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ).
4.     Στην Περιφ. Ένωση Δήμων Αττικής (ΠΕΔΑ).
5.     Στο Σωματείο των εργαζομένων στο πρόγραμμα  «Βοήθεια στο Σπίτι».
6.     Στα Έντυπα και Ηλεκτρονικά μέσα Ενημέρωσης.



                       Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
      ΤΑΣΟΣ ΛΥΜΠΕΡΗΣ

Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013

Π.Ε.Δ. Ιονίων Νήσων

Παράταση του «Βοήθεια στο Σπίτι» ζητά η Π.Ε.Δ. Ιονίων ΝήσωνPDFΕκτύπωσηE-mail

Αξιολόγηση Χρήστη: / 0
ΧείριστοΆριστο 
Συντάχθηκε απο τον/την Corfu Time   
Παρασκευή, 15 Μάρτιος 2013 16:42
PED2013_1
Να βρεθεί άμεσα τρόπος παράτασης του «Βοήθεια στο Σπίτι», μέχρι την έναρξη του νέου ΕΣΠΑ και με ισχυρή τεκμηρίωση να ενταχθεί ως κοινωνική δράση «γέφυρα» στο νέο ΕΣΠΑ, ζητά από τα συναρμόδια Υπουργεία σε συνεργασία με την ΚΕΔΕ, η Περιφερειακή Ενωση Δήμων Ι.N. σε ψήφισμα που εξέδωσε η Γ.Σ. στη συνεδρίαση της 14ης Μαρτίου.
Αναλυτικά, αναφέρει τα εξής:
« Το πρόγραμμα ''ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ'' αποτελεί την πλέον επιτυχημένη δράση κοινωνικής αλληλεγγύης και υποστήριξης ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων.
Στη παρούσα δύσκολη, κοινωνικά και οικονομικά, συγκυρία η υλοποίηση τέτοιων δράσεων δεν είναι μόνο απαραίτητη, αλλά και αναγκαία για τη στήριξη των συνανθρώπων μας που χρειάζονται υποστηρικτικές κοινωνικές υπηρεσίες.
Οι, επί 10ετία, εργαζόμενοι του προγράμματος ''ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ'', οι οποίοι έχουν προσληφθεί με αξιοκρατικά κριτήρια (μέσω διαδικασιών ΑΣΕΠ), απαιτείται όχι απλώς να διατηρήσουν την εργασία τους αλλά, μετά από χρόνιες και συνεχείς ανανεώσεις των συμβάσεών τους, πρέπει να βγουν από το καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας, καθώς οι ανάγκες που καλύπτουν είναι πάγιες και διαρκείς.
Η Γενική Συνέλευση της ΠΕΔ-ΙΝ εκτιμά ότι η λειτουργία του προγράμματος ''ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ'':
Έχει κριθεί από τις τοπικές κοινωνίες ως η προνοιακή δομή που παρέχει υπηρεσίες ποιότητας πρωτοβάθμιας φροντίδας κατ' οίκον, σ' ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.
Βοηθά στην παραμονή των ηλικιωμένων αλλά και όσων συνανθρώπων μας έχουν ανάγκη φροντίδας και χρήζουν υποστηρικτικών υπηρεσιών, στο οικείο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον.
Συμβάλει στη διατήρηση της οικογενειακής συνοχής, στην καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού και στη διαμόρφωση συνθηκών αξιοπρεπούς διαβίωσης των εχόντων ανάγκη βοήθειας.
Έχει δημιουργήσει σχέσεις αμοιβαίας εκτίμησης ανάμεσα στους ωφελούμενους του προγράμματος και τους εργαζομένους στο ''ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ'', οι οποίοι για μια δεκαετία με αυταπάρνηση και πολλές φορές με αντίξοες συνθήκες προσφέρουν τον καλύτερό τους εαυτό.
Για όλα τα παραπάνω η Γενική Συνέλευση της ΠΕΔΙΝ:
Εκφράζει την αντίθεσή της στους σχεδιασμούς για την επί της ουσίας κατάργηση του προγράμματος ''ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ'', που επιχειρείται με την μη παράταση της λειτουργίας του, μετά την 31/3/2012, με την μορφή που οι δικαιούχοι το γνώριζαν και η κοινωνία το χρειάζεται.
Θεωρεί ότι οι αγώνες των εργαζομένων στο πρόγραμμα για την συνέχιση του, τυγχάνουν στήριξης από όλη την κοινωνία σε μια περίοδο όπου η αναγκαιότητα για δράσεις αλληλεγγύης και υποστήριξης είναι επιβεβλημένη. Τονίζει ότι οι επιτυχημένοι και ευαίσθητοι κοινωνικά θεσμοί χρήζουν την ενδυνάμωσή τους και επέκταση τους.
Ζητά από τα συναρμόδια Υπουργεία σε συνεργασία με την ΚΕΔΕ να εξεύρουν άμεσα τρόπο παράτασης του Προγράμματος, μέχρι την έναρξη του νέου ΕΣΠΑ και με ισχυρή τεκμηρίωση να ενταχθεί ως κοινωνική δράση «γέφυρα» στο νέο ΕΣΠΑ.
Επιπροσθέτως η Παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση» εξέφρασε τη θέση της, το πρόγραμμα να χρηματοδοτηθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό και να ανατεθούν οι δράσεις στα Κέντρα Υγείας, στα οποία θα πρέπει να μεταφερθούν οι υπάλληλοι του «Βοήθεια στο Σπίτι».

ΕΠΕΙΓΟΝ ΓΙΑ ΕΕΤΑΑ


                                                                                             Αθήνα, 22/ 3/2013
                                                                                                       
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ                                                           
ΟΡΓΑΝΟ  ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΑΙ  ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ                                           
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ «ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ»                                         
                                                                                                                                     
                                                                                                               Προς
                                                                                  1. ΕΕΤΑΑ κ. Χρυσοστομίδη
                                                                                  2. Υφυπουργό Εργασίας
                                                                                         Κ. Παναγιωτόπουλο
                                                                                                Κοινοποίηση
                                                                                        Γραφείο υφυπουργού
                                                                                                    Κ. Ρέμο
                                                                                            


Το πανελλήνιο συντονιστικό όργανο διαμαρτύρεται έντονα για την απαίτηση της ΕΕΤΑΑ  να προσκομίσουν οι υπεύθυνοι των προγραμμάτων του ΒΣΣ προσωπικά δεδομένα   που αφορούν τους ωφελούμενους  των δομών, και μάλιστα θέτει την προσκόμιση τους  ως προϋπόθεση  για την καταβολή της μισθοδοσίας τους!
Σας ενημερώνουμε λοιπόν  ότι:
Σύμφωνα με την παράγραφο 5 του Π.Δ23 /1992 (ΦΕΚ 6 τεύχος  Α), που αφορά στην άσκηση επαγγέλματος του Κοινωνικού λειτουργού, ο Κοινωνικός λειτουργός οφείλει να συλλέγει και να χρησιμοποιεί πληροφορίες ή δεδομένα που αφορούν του εξυπηρετούμενο, μόνο εφόσον σχετίζονται με τις ανάγκες ή τα προβλήματα για τα οποία απευθύνθηκε και εφόσον κρίνονται απαραίτητα για το διαγνωστικό έργο όσο και για την λήψη αναγκαίων για τον εξυπηρετούμενο μέτρων.
Επιπλέον σύμφωνα με την παρ. 5 του ίδιου Π.Δ ο Κοινωνικός λειτουργός οφείλει να τηρεί αυστηρά, εχεμύθεια σε ιδιωτικά απόρρητα και να επαγρυπνεί για την μυστικότητα των εγγράφων στοιχείων που τηρούνται στην υπηρεσία του.
Σύμφωνα με το Νόμο 2472/1997 περί «Προστασίας του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα», στο άρθρο 5 ορίζεται ως προϋπόθεση για την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων η συγκατάθεση των υποκειμένων.
Το 1999, η Γνωμοδότηση του Αρείου Πάγου με αρ. 9, αναγνωρίζει ότι θεσπίζεται ειδικό επαγγελματικό απόρρητο υπέρ των Κοινωνικών Λειτουργών και προβλέπει ότι σε περίπτωση σύγκρουσης καθηκόντων διαφυλακτέο είναι το σπουδαιότερο που καθορίζεται μετά από στάθμιση με ηθικά κριτήρια.
Τέλος σύμφωνα με το σχέδιο περιγραφής της δράσης «Βοήθεια στο Σπίτι»  ορίζεται ότι τα τηρούμενα προσωπικά στοιχεία των εξυπηρετουμένων φυλάσσονται σε ασφαλισμένο μέρος με ευθύνη του Κοινωνικού  επιστήμονα της δομής , είναι απόρρητα και αποκλειστική πρόσβαση έχουν μόνο τα στελέχη της δομής που δεσμεύονται για την τήρηση του απορρήτου (μέσω των αδειών άσκησης του επαγγέλματος τους) και οι εισαγγελικές Αρχές!
Κατόπιν αυτών σας ενημερώνουμε ότι αδυνατούμε να προσκομίσουμε τα αναλυτικά στοιχεία που μας ζητάτε για τους λόγους που εκθέσαμε, και παρακαλούμε για την άμεση απόσυρση του προαναφερόμενου παραρτήματος. Εξάλλου από  προηγούμενο χρονικό διάστημα η ΕΕΤΑΑ έχει στη διάθεση της τις αιτήσεις των ωφελουμένων με όλα αυτά τα στοιχεία που μας ζητούνται ( από το πρόγραμμα εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής  Ζωής…πολιτικές απασχόλησης).




Τα Σωματεία
- Αττικής- Α. Μακεδονίας κ’ Θράκης- Κ. Μακεδονίας- Κέρκυρας-- Ηπείρου- Τρικάλων- Καρδίτσας- Μαγνησίας
 - Φωκίδας- Ευρυτανίας- Φθιώτιδας- Βοιωτίας- Λευκάδος- Δ.Ελλάδας κ’ Πελοποννήσου - Κρήτης- Κυκλάδων
- Λέσβου- Σάμου- Χίου- Εύβοιας-Σερρών.


Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ

Συνάδελφοι, δεδομένου ότι :
-Τα τηρούμενα προσωπικά στοιχεία των εξυπηρετουμένων, φυλάσσονται σε ασφαλισμένο μέρος, με ευθύνη του / της κοινωνικής λειτουργού υπευθύνου του προγράμματος, είναι απόρρητα και αποκλειστική πρόσβαση έχουν μόνο τα στελέχη του προγράμματος που δεσμεύονται για την τήρηση του απορρήτου  (μέσω των αδειών τους άσκησης επαγγέλματος και οι εισαγγελικές αρχές) 
-Ανάπτυξη ασφαλούς και απόρρητου συστήματος καταγραφής και παρακολούθησης των  εξυπηρετουμένων του προγράμματος και συστήματος συγκέντρωσης στατιστικών δεδομένων, με ευθύνη του υπευθύνου του συντονισμού του προγράμματος, για την εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της δράσης και τις ανάγκες ενημέρωσης των αρμοδίων εποπτικών αρχών, σχετικά με την πορεία και την εξέλιξη αυτής, 
 σύμφωνα με το ΣΧΕΔΙΟ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ «ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ»
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ όπου την εποπτεία είχε το Υπουργείο Υγείας, και εξακολουθούμε να τηρούμε και να εργαζόμαστε τόσα χρόνια βάση αυτού του σχεδιασμού δράσης, μέχρι να παρθεί απόφαση από τα σωματεία παρακαλούμε να μη σταλεί κανένα στοιχείο ωφελουμένων.

ΒΣΣ ΛΕΣΒΟΣ


Νέα αναμονή για τους εργαζόμενους στο «Βοήθεια στο σπίτι»


Για άλλο ένα μήνα θα πρέπει να περιμένουν οι εργαζόμενοι στο «Βοήθεια στο σπίτι», για να πάρουν τα λεφτά που τους οφείλονται από τον περασμένο Μάιο.
Χθες το πρωί, οι εργαζόμενοι του προγράμματος απευθύνθηκαν στο νομικό του Δήμου Λέσβου, προκειμένου να τους δοθούν απαντήσεις για το πώς όλοι οι συνάδελφοί τους ανά την Ελλάδα έχουν πληρωθεί εκτός από τους Λέσβιους.
Η απάντηση ήταν κυνική και περιορίστηκε στις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις του νόμου.
«Έχουμε εξαντλήσει κάθε περιθώριο ανοχής και αντοχής, υπογραμμίζει ο Πρόεδρος των Εργαζομένων Σ. Γεωργέλλης. Πόσο μπορεί ένας εργαζόμενος να μένει απλήρωτος και οι υποχρεώσεις του να τρέχουν; Και μάλιστα, τη στιγμή που τα χρήματα υπάρχουν. Βρίσκονται στο ταμείο του Δήμου. Περιμέναμε να εκλεγεί το Προεδρείο του Δημοτικού Συμβουλίου, περιμέναμε να ψηφισθεί ο προϋπολογισμός του Δήμου, στη συνέχεια ο προϋπολογισμός του Νομικού Προσώπου. Εμείς αγωνιστήκαμε για να διασφαλιστούν τα χρήματα. Και ακόμα μας λένε να περιμένουμε. Ο ένας μήνας διαδέχεται τον άλλον και ο άλλος τον μεθεπόμενο, καθώς έχουμε μπλέξει στην Ενιαία Αρχή Πληρωμών. Θα οδηγηθούμε στο ψυχιατρείο. Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια, ούτε διέξοδος. Η μόνη μας ελπίδα είναι ο αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Χ. Αθανασίου, αν αποφασίσει εξαίρεση της περίπτωσής μας».

dimokratis.gr
 

Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΟΥ ΝΠΔΔ ΜΑΡΑΘΩΝΑ


ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΟΥ ΝΠΔΔ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ «ΤΕΤΡΑΠΟΛΙΣ» ΔΗΜΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ.


Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΝΠΔΔ Κοινωνικής Προστασίας Αλληλεγγύης Προσχολικής Αγωγής και Μουσικής Παιδείας «Τετράπολις» Δήμου Μαραθώνα στη συνεδρίαση που έλαβε χώρα την 28/02/2013, με ομόφωνη απόφασή του εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του και την κάθετη αντίθεσή του στην επιχειρούμενη κατάργηση των κοινωνικών δομών «Μονάδα Κοινωνικής Μέριμνας» και «Βοήθεια στο Σπίτι» που λειτουργούν εδώ και 12 συνεχόμενα έτη στο Δήμο μας εξυπηρετώντας κατά μέσο όρο ετησίως 300 συμπολίτες μας.

Από 01/04/13, η πρόθεση της πολιτείας είναι να αντικαταστήσει τις δύο πιο πετυχημένες δομές πρόνοιας της χώρας που εξυπηρετούν χιλιάδες ηλικιωμένους και ΑΜΕΑ καθημερινά, με το νέο πρόγραμμα «Κατ’οίκον φροντίδα συνταξιούχων». Καταδικάζει ως απαράδεκτα τα κριτήρια ένταξης στο σχεδιαζόμενο πρόγραμμα «Κατ’οίκον φροντίδα συνταξιούχων» και στην διαχείριση του από Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις.

Δηλώνει τη συμπαράστασή του στις αγωνίες των εργαζομένων αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας για τη συνέχιση των δομών «Μονάδα Κοινωνικής Μέριμνας» και «Βοήθεια στο Σπίτι» σε μια περίοδο όπου η αναγκαιότητα για δράσεις αλληλεγγύης και υποστήριξης είναι μεγαλύτερες από ποτέ και αποτελούν αναγκαία προϋπόθεση για την διατήρηση της κοινωνικής συνοχής.

Στηρίζει τον αγώνα των εργαζομένων οι οποίοι με τις υπηρεσίες τους συμβάλλουν τα μέγιστα παρέχοντας κοινωνική φροντίδα ανιδιοτελώς και χωρίς διακρίσεις ανάλογα με τις ιδιαίτερες προσωπικές, οικογενειακές, οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες των ατόμων.
Τη σημερινή εποχή της κρίσης, η συνέχιση των κοινωνικών προγραμμάτων δεν είναι μόνο απαραίτητη, αλλά και αναγκαία για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των συνανθρώπων μας που χρήζουν υποστηρικτικών υπηρεσιών με σκοπό την αναβάθμιση του επιπέδου διαβίωσης τους.

Με γνώμονα τη βέλτιστη συνέχιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στα πλαίσια υλοποίησης των ανωτέρω προγραμμάτων προς όφελος των πολιτών και με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των ωφελουμένων, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΝΠΔΔ “Τετράπολις” Δήμου Μαραθώνα, ζητά τη συνέχιση της λειτουργίας των δομών «Μονάδα Κοινωνικής Μέριμνας» και «Βοήθεια στο Σπίτι» με τη μορφή που λειτουργεί έως σήμερα δεδομένου ότι αποτελεί την πλέον επιτυχημένη δράση κοινωνικής αλληλεγγύης και υποστήριξης ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων
.
Για όλα τα παραπάνω το Διοικητικό Συμβούλιο του ΝΠΔΔ “Τετράπολις” Δήμου Μαραθώνα εκφράζει την κάθετη αντίθεσή του στην επί της ουσίας κατάργηση των παραπάνω αναφερόμενων κοινωνικών δομών και ζητά από την πολιτεία σταθερή και μόνιμη χρηματοδότηση εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη λειτουργία των δομών και την διασφάλιση της συνέχισης της απασχόλησης των εργαζομένων σε αυτές.

ΠΟΕ ΟΤΑ


                                                    Αθήνα, 19 Μαρτίου 2013
 ΠΟΕ - ΟΤΑ
                                                      Αριθμ. Πρωτ.: 266






ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ:
Η ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΩΝ Ο.Τ.Α.

Εντείνονται το τελευταίο χρονικό διάστημα οι πιέσεις της τρικομματικής συγκυβέρνησης, αιρετών αλλά και μικρής μερίδας «εργαζομένων» στις Κοινωνικές Υπηρεσίες των Ο.Τ.Α. για την επίσπευση της ίδρυσης και λειτουργίας των ιδιαίτερα ελκυστικών αλλά παραπλανητικών «Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων», προκειμένου να αντικαταστήσουν τις υπηρεσίες των Δήμων που προσφέρουν σε μεγάλες ομάδες πολιτών.
Με το νέο σχέδιο ακραίας νεοφιλελεύθερης έμπνευσης μοναδικός στόχος είναι η διάλυση των Κοινωνικών Υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και η μεταφορά τους ολοκληρωτικά στον Ιδιωτικό Τομέα.
Υπηρεσίες όπως ο Πολιτισμός, ο Αθλητισμός, οι Παιδικοί Σταθμοί, η Φροντίδα στην Γ’ ηλικία (Κ.Α.Π.Η.) αλλά και οι Προνοιακές Δομές (Βοήθεια στο Σπίτι, Κ.Δ.Α.Π., Κ.Δ.Α.Π.-ΑμΕΑ, Κ.Η.Φ.Η. κ.λπ.) εκχωρούνται στα ιδιωτικά συμφέροντα.
Θέλουν όλη αυτή την απαράδεκτη διαδικασία να την παρουσιάσουν ως «αναγκαστική», μιας και η συνεχής μνημονιακή πολιτική των περικοπών, των απαγορεύσεων κ.λπ. οδηγεί σε κατάργηση κάθε Κοινωνικής Υπηρεσίας και δραστηριότητας.
Τα διλήμματα που χρησιμοποιούν οι εκφραστές της μνημονιακής και νεοφιλελεύθερης πολιτικής είναι γνωστά: «Πως θα λειτουργήσουν οι Παιδικοί Σταθμοί», το Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», τα Δημοτικά Ωδεία, τα Προγράμματα «Μαζικού Αθλητισμού» και πολλές άλλες δραστηριότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Και αντί η Τοπική Αυτοδιοίκηση (αιρετοί), μαζί με τους εργαζόμενους και την κοινωνία να αγωνιστούν για την συνέχιση αυτών των δραστηριοτήτων, εμφανίζουν ως σωτήρια λύση της εφαρμογή του Ν.4019/2011.
Με αυτή την εκβιαστική πολιτική θέλουν να αναγκάσουν τους εργαζόμενους στις Κοινωνικές Δομές, ιδιαίτερα στο Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», να συμμετέχουν στην ίδρυση των αναγκαίων «Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων» που μαθηματικά τους οδηγεί στην ανεργία και στην κατάργηση του Δημόσιου και Κοινωνικού Χαρακτήρα των υπηρεσιών που προσφέρουν.
Ιδιαίτερα σε μια περίοδο που οι περικοπές των επιχορηγήσεων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση έχουν ξεπεράσει το 60% είναι ξεκάθαρο ότι η λειτουργία και η συνέχιση αυτών των Κοινωνικών Υπηρεσιών θα είναι ανταποδοτικές με νέα επιβάρυνση των πολιτών και του οικογενειακού τους προϋπολογισμού, όταν αδυνατούν πλέον να πληρώνουν τα στοιχειώδη για την καθημερινή επιβίωσή τους.
Θύματα όμως αυτής της πολιτικής δεν θα είναι μόνο οι πολίτες αλλά και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι που θα λειτουργούν υπό συνθήκες ενός σύγχρονου δουλεμπορίου, χωρίς εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, με επισφαλή και περιορισμένο χρόνο εργασίας, καθώς μπροστά στον τρόμο της ανεργίας θα συνεχίσουν να δέχονται τον έναν εκβιασμό μετά τον άλλο.
Με εκβιαστικούς όρους της άθλιας πολιτικής των μνημονίων και της τρικομματικής συγκυβέρνησης θα είναι μόνιμα θύματα της λογικής των «συνεταιριστικών μετόχων» και του μερίσματος.
Η προσπάθεια τους είναι ξεκάθαρη. Επιδιώκουν τη διάλυση με κάθε τρόπο του κοινωνικού ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τη μετατροπή τους σε «Κερδοσκοπικές και Εμπορικές Επιχειρήσεις», κάτι που ξεκαθάρισε και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους με την επιβολή Φ.Π.Α. 23% στις δραστηριότητες των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων.
Απέναντι σε αυτή την πολιτική που διαμορφώνεται από τους εκφραστές της ακραίας, βάρβαρης νεοφιλελεύθερης πολιτικής εμείς το μόνο που έχουμε να προτάξουμε είναι η ενότητά μας, η καθημερινή παρέμβασή μας, η ενημέρωση των πολιτών και η αποδόμηση με κάθε τρόπο των «μεγαλεπήβολων» σχεδίων αιρετών αλλά και όσων «συναδέλφων» έχουν εγκλωβιστεί στα αδιέξοδα αυτών των πολιτικών και στα εκβιαστικά διλήμματα κυβέρνησης και αιρετών.

Μόνο που αυτό πρέπει να γίνει συντονισμένα, οργανωμένα ώστε να μην αφήσουμε περιθώρια σε «διάφορους» να παρασύρουν και να οδηγήσουν σε διάλυση το σύνολο των Κοινωνικών Υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Σε αυτό, η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. θα δώσει όλες τις δυνάμεις της για την συνέχιση λειτουργίας των Κοινωνικών Δομών, την ένταξή τους στις οργανωμένες υπηρεσίες των Ο.Τ.Α. και στην προάσπιση των θέσεων εργασίας.

Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.

                            Ο Πρόεδρος               Ο Γεν. Γραμματέας


            Θέμης Μπαλασόπουλος             Γιάννης Τσούνης